Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania zainicjowała akcję społeczną „Dwie godziny dla Rodziny” skierowaną do wszystkich pracodawców i ich pracowników. Głównym celem akcji jest zachęcenie pracodawców do skrócenia dnia pracy o dwie godziny umożliwiając tym samym pracownikom spędzenie więcej czasu z bliskimi. Akcja odbędzie się 15 maja 2012 roku w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. Firmy biorące udział w akcji zostaną szczególnie wyróżnione na stronie internetowej Fundacji: www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości.
– Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu dla najbliższych, współmałżonków, rodziców, dzieci, krewnych. Rodzina i tworzone w niej więzi stanowią, poza systemem oświaty, bezwzględnie podstawowy fundament kształtowania rozwoju młodego pokolenia – naszego najcenniejszego kapitału społecznego – jego kompetencji społecznych i systemu wartości potrzebnych do sprawnego funkcjonowania w życiu dorosłym jako przyjaciela, partnera, pracownika i zwyczajnie człowieka. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” ma na celu zwrócenie uwagi pracodawców jak i pracowników na ich odpowiedzialność wobec najbliższych – powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania.
Działania pracodawców ukierunkowane na zapewnienie w firmie równowagi między pracą z życiem prywatnym (work-life balance) mogą być skutecznym narzędziem motywacji pracowników oraz wzmacniać ich poczucie więzi z firmą. Celem akcji jest również podkreślenie znaczenia rodziny, jako podstawowej komórki życia społecznego, jej zadań w społeczeństwie, roli pracowników-rodziców w budowaniu przyszłego kapitału społecznego.
– Bądźmy ze sobą szczerzy. Przy zwariowanym tempie i konkurencyjnych warunkach w jakich praktycznie wszyscy obecnie funkcjonujemy nie myślimy za często o naszych rodzinach. Ani o rodzinach naszych ludzi. Mniej lub bardziej świadomie wymagamy, aby praca była często ważniejsza niż obowiązki rodzinne czy czas spędzany z bliskimi. Biorąc udział w akcji „Dwie godziny dla Rodziny” nie musimy się zastanawiać nad społeczną odpowiedzialnością biznesu ani deliberować czy i jak firmy powinny w rachunek ekonomiczny wplatać zadowolenie pracowników z ich życia rodzinnego. Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także i sobie 2 godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te 2 godziny, jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji 🙂 – mówi Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet SA
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany