logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  13.10.2008

Dwa tysiące drzew za kartridże



Ponad 2 tys. nowych drzew przybędzie w Polsce dzięki akcji „Jeden kartridż – jedno drzewo” prowadzonej przez firmę Eco Service. W ramach programu klienci elektromarketów i sieci sklepów IT zostawiają puste kartridże do drukarek w specjalnych pojemnikach.

Tegoroczna akcja sadzenia lasu została zainaugurowana 10 października w ramach Święta Drzewa, które zorganizowało Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja, partner firmy Eco Service. W tym roku organizatorzy oraz partnerzy programu będą wspólnie sadzić las w Nadleśnictwie Chojnów pod Warszawą.

W ramach programu „Jeden kartridż – jedno drzewo” w sklepach sieci Media Markt, Saturn, Elektro World oraz wybranych salonach Komputronika, Eco Service prowadzi zbiórkę pustych pojemników po tuszach i tonerach. Pozyskane w ten sposób kartridże służą do ponownej produkcji materiałów eksploatacyjnych do drukarek, a za każdy z nich firma sadzi jedno drzewo. – To ulga dla środowiska biorąc pod uwagę fakt, że rocznie na wysypiskach ląduje około 15 milionów pustych pojemników do drukarek. Bez recyklingu będą tam zalegać aż 400 lat – wyjaśnia Marcin Adamski, prezes firmy Eco Service

Według danych szacunkowych do produkcji nowego kartridża zużywa się około 3 litrów ropy naftowej i o około 20 procent więcej energii niż do recyklingu.

Eco Service zajmuje się pozyskiwaniem i sprzedażą pustych kartridży, które są podstawowym komponentem do produkcji materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Rocznie pozyskuje z rynku prawie dwa miliony pustych opakowań po tonerach i tuszach.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek