logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  07.04.2009

Duże samochody – duży problem, małe – większy problem

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


TATA Nano to najtańsze auto świata i właśnie wchodzi do seryjnej produkcji. Szef koncernu Ratan Tata chce zmotoryzować Indie podobnie, jak kiedyś Fiat 500 czy nasz rodzimy „Maluch”, motoryzowały Europę. Cel wydaje się śmiały (ale Nano ma cztery koła i nawet pasy bezpieczeństwa, więc ma szanse powodzenia), a jego osiągnięcie wymaga budowy infrastruktury produkcyjnej. Tu pojawiają się problemy.

Instalacje portowe spółki należącej do koncernu TATA – Steel w miejscowości Dhamra – zagrażają lęgowiskom żółwia oliwkowego, który jest pod ścisłą ochroną. W rejonie miasta Dhamra znajdują się dwa ośrodki jego występowania – rezerwat Gahirmatha zlokalizowany jest zaledwie 15 kilometrów od ciągle rozbudowywanego portu należącego do TATA. Mimo raportu National Environment Appellate Authority z 2000 roku, z którego wynika, że na terenie portu żółwie nie występują, Greenpeace od lat walczy o ograniczenie działalności indyjskiego giganta przemysłowego w tym rejonie.

Premiera nowego produktu, kiedy oczy całego świata zwrócone są na Nano, jest świetnym pretekstem do zwrócenia uwagi na problem ekologii w tym regionie. Greenpeace 23 marca rozpoczął kampanię ukazującą różnicę między rzeczą tanią a bezcenną. Przygotował 2 spoty reklamowe oraz reklamą prasową, która ukazała się w Financial Times i International Herald Tribune, i zbiera podpisy pod listem do Ratana Tata. Jednocześnie zbiera pieniądze na wykup reklam prasowych w dzienniku Times of India.

Port przeładunkowy w Dhamra to ważny strategicznie obiekt koncernu TATA. To do niego przypływa stal potrzebna do produkcji samochodów, a z niego wypływają gotowe auta. Jeśli Nano stanie się towarem eksportowym a to najpewniej zakłada prezes Ratan, to z tego portu najdogodniej jest transportować samochody do ewentualnych rynków zbytu w Afryce Wschodniej i Azji Południowo-Wschodniej, gdzie auto może się cieszyć podobnym powodzeniem, jak w Indiach. Oficjalnie koncern nie łamie prawa, więc trudno spodziewać się przełomowych decyzji o wycofaniu się z tego projektu pod naciskiem Greenpeace. Ale o żółwiach warto pamiętać.
Bartłomiej Piekło


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek