logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Duże samochody – duży problem, małe – większy problem
07.04.2009
Tematy: Opinie

Duże samochody – duży problem, małe – większy problem

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


TATA Nano to najtańsze auto świata i właśnie wchodzi do seryjnej produkcji. Szef koncernu Ratan Tata chce zmotoryzować Indie podobnie, jak kiedyś Fiat 500 czy nasz rodzimy „Maluch”, motoryzowały Europę. Cel wydaje się śmiały (ale Nano ma cztery koła i nawet pasy bezpieczeństwa, więc ma szanse powodzenia), a jego osiągnięcie wymaga budowy infrastruktury produkcyjnej. Tu pojawiają się problemy.

Instalacje portowe spółki należącej do koncernu TATA – Steel w miejscowości Dhamra – zagrażają lęgowiskom żółwia oliwkowego, który jest pod ścisłą ochroną. W rejonie miasta Dhamra znajdują się dwa ośrodki jego występowania – rezerwat Gahirmatha zlokalizowany jest zaledwie 15 kilometrów od ciągle rozbudowywanego portu należącego do TATA. Mimo raportu National Environment Appellate Authority z 2000 roku, z którego wynika, że na terenie portu żółwie nie występują, Greenpeace od lat walczy o ograniczenie działalności indyjskiego giganta przemysłowego w tym rejonie.

Premiera nowego produktu, kiedy oczy całego świata zwrócone są na Nano, jest świetnym pretekstem do zwrócenia uwagi na problem ekologii w tym regionie. Greenpeace 23 marca rozpoczął kampanię ukazującą różnicę między rzeczą tanią a bezcenną. Przygotował 2 spoty reklamowe oraz reklamą prasową, która ukazała się w Financial Times i International Herald Tribune, i zbiera podpisy pod listem do Ratana Tata. Jednocześnie zbiera pieniądze na wykup reklam prasowych w dzienniku Times of India.

Port przeładunkowy w Dhamra to ważny strategicznie obiekt koncernu TATA. To do niego przypływa stal potrzebna do produkcji samochodów, a z niego wypływają gotowe auta. Jeśli Nano stanie się towarem eksportowym a to najpewniej zakłada prezes Ratan, to z tego portu najdogodniej jest transportować samochody do ewentualnych rynków zbytu w Afryce Wschodniej i Azji Południowo-Wschodniej, gdzie auto może się cieszyć podobnym powodzeniem, jak w Indiach. Oficjalnie koncern nie łamie prawa, więc trudno spodziewać się przełomowych decyzji o wycofaniu się z tego projektu pod naciskiem Greenpeace. Ale o żółwiach warto pamiętać.
Bartłomiej Piekło








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek