"Chciałbym pójść tam w sobotę, będą tam różne fajne rzeczy 🙂 a co z tobą, co chcesz robić, tylko nie mów mi że nie dasz rady, rodzicom wytłumaczysz 😉 bo szkoda by było niezłego spotkanka ;-( ". Reklamy kampanii Kidprotect.pl i Rzecznika Praw Dziecka odsłaniają drugie dno tego z pozoru niewinnego tekstu, przypominającego typową wiadomość wysyłaną przez czatujących nastolatków. Część wystukanych na klawiaturze słów znika, by pozostałe utworzyły zdanie "Chciałbym z tobą robić różne rzeczy, tylko nie mów rodzicom, bo coś złego cię spotka". W ten sposób film przypomina odbiorcom, że w sieci nie każdy jest tym, za kogo się podaje. Poznany w reklamie gimnazjalista może w rzeczywistości być dorosłym o złych intencjach.
Kampania rozpoczęta 25 maja ma zmotywować rodziców do zwracania większej uwagi na problem molestowania seksualnego dzieci za pośrednictwem internetu. Przypomina, że nie robiąc nic by pomóc, świadek przejmuje na siebie część odpowiedzialności za krzywdę. 8 czerwca br. wchodzą w życie zmiany w prawie karnym, według których uwodzenie dzieci w internecie jest przestępstwem. Jednym z inicjatorów nowelizacji był Rzecznik Praw Dziecka.
Na stronie kampanii www.stoppedofilom.pl każdy może zgłosić zauważony przez siebie przypadek przestępstwa seksualnego wobec dziecka, zachowując pełną anonimowość. Fundacja Kidprotect.pl wspiera organy ścigania także przeprowadzając dla ich funkcjonariuszy specjalistyczne szkolenia z problematyki przestępczości seksualnej w internecie.
Kreację przygotowała pro bono agencja JWT Warszawa.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom