Firma DPD Polska włączyła się w akcję społeczną portalu Qlturka.pl „Dzielę się książkami”. Dzięki zaangażowaniu firmy na początku września ponad 1000 egz. książek dla dzieci, zebranych podczas pierwszej edycji, trafi do 50 domów dziecka, szpitali, świetlic środowiskowych na terenie całej Polski.
Qlturka.pl zwraca uwagę na problem braku nawyków czytelniczych oraz ograniczonego dostępu do książek (bądź całkowitego jego braku) dzieci przebywających w placówkach opiekuńczych i szpitalach.
Pierwsza edycja akcji odbyła się na początku czerwca podczas Targów Książki dla Dzieci w Krakowie. Zebrane wtedy książki trafią teraz do placówek wybranych przez partnera generalnego akcji Stowarzyszanie Miasto Słów, które zrzesza miłośników słowa pisanego oraz wolontariuszy akcji promujących aktywne czytelnictwo wśród dzieci i dorosłych. Stowarzyszenie koordynuje także działania związane z dostarczaniem zebranych tomów oraz organizuje familijne warsztaty animacji czytelnictwa, które towarzyszyły pierwszej edycji akcji i będą powtórzone w kolejnych edycjach.
Głównym celem akcji jest gromadzenie książek (od osób prywatnych, a także wydawnictw, firm, instytucji) i redystrybuowanie ich do dzieci potrzebujących, przede wszystkim w domach dziecka i szpitalach.
M. Czerepak
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

