Od 12 lat 19 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Toalet. Marka Domestos i Światowa Organizacja Toaletowej (WTO) z tej okazji przeprowadziła kampanię mającą łamać tabu wokół kryzysu sanitarnego.
W Londynie przy Tower Bridge postawiono 4,5-metrowy interaktywny pomnik pt. „Publiczna toaleta”, przedstawiający kucającą postać, która na wysokości twarzy ma zainstalowany ekran multimedialny. Na ekranie wyświetlane są zdjęcia i filmy osób wspierających walkę z kryzysem. Każdy może publicznie okazać swoje poparcie poprzez przesłanie krótkiego (5-sekundowego) filmu lub zdjęcia.
Na potrzeby działań powstała witryna akcji www.publicznatoaleta.pl, na której można znaleźć szczegółowe informacje, w jaki sposób oddać głos poparcia oraz szczegóły na temat kryzysu sanitarnego i niebezpieczeństw związanych z brakiem toalet. Stworzono także infografikę „Straszna kupa„. Z infografiki można dowiedzieć się m.in. faktów na temat skali kryzysu sanitarnego i jego wpływu na mieszkańców globu. W ramach działań, do akcji zaproszono także polskich blogerów.
Podczas inauguracji kampanii został opublikowany raport „Toalety dla zdrowia” przygotowany przez London School of Hygiene and Tropical Medicine we współpracy z Domestos. Znajdują się w nim wyniki przeprowadzonych badań, informacje na temat zagrożeń dla zdrowia i ekonomii, wynikających z istnienia kryzysu oraz rekomendacje na przyszłość. Ponadto Domestos oraz Światowa Organizacja Toaletowa prowadzą akcję Akademia Toaletowa (Toilet Academy), mającą na celu poprawę warunków sanitarnych na świecie. Za strategię na polski rynek, kreację i realizację odpowiada agencja INSIGNIA.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany