Wygląd może mylić. Na początku lipca wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Browary Polskie pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”, której celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Wsparciem dla prowadzonych działań jest symbol „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, który od lipca pojawi się w spotach reklamowych piwa produkowanego w Polsce przez browary zrzeszone w Związku.
Kampania opiera się na dystrybucji pakietów edukacyjno – informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdują się ulotki, plakaty oraz naklejki, przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Materiały mają również zwrócić uwagę na potrzebę sprawdzania przez sprzedawcę daty urodzenia w dokumencie tożsamości młodo wyglądających klientów. W dotarciu do sprzedawców pomogą funkcjonariusze Policji, którzy oprócz przekazywania im materiałów będą informować o konsekwencjach wynikających ze sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i sposobach, jak uniknąć łamania prawa.
Organizatorzy przypominają, że człowiek dorosły odpowiada za swoje czyny, kontroluje swoje emocje i zachowania. Za czyny niepełnoletnich odpowiedzialni są dorośli, między innymi sprzedawcy, którzy sprzedają nawet jedno piwo. Organizm młodego człowieka reaguje na alkohol inaczej niż organizm dorosłego, więc jedno piwo sprzedane niepełnoletniemu może mieć złe konsekwencje.
Według statystyk Komendy Głównej Policji w 2008 roku ponad 3.300 nieletnich sprawców popełniło czyny karalne pod wpływem alkoholu (w tym m.in. zabójstwa, rozboje, bójki, pobicia, kradzieże), co stanowi ponad 17 proc. sprawców przebadanych na obecność alkoholu
w organizmie.
Na pierwszy rzut oka wygląd niepełnoletniego może mylić. Żeby kupić alkohol nastolatki stosują różne sztuczki: poważny ubiór, pomoc doroślej wyglądającego kolegi. Dlatego poprzez działania kampanii „Pozory mylą, dowód nie” organizatorzy chcą przypomnieć sprzedawcom, jak uniknąć problemów i utraty licencji. Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie przestrzegają również, by dokładnie sprawdzać datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie.
Od lipca przemysł piwowarski będzie sukcesywnie wprowadzał w spotach reklamowych, emitowanych w telewizji oraz w kinach, informację „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”. To wspólna inicjatywa browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy