Modne, dobre i ekologiczne – tak najlepiej można określić produkty firmy Proof. Utworzona w 2010 roku marka wprowadziła na rynek serię wytwarzanych ręcznie, drewnianych okularów, których zakup wspomaga rozmaite inicjatywy ekologiczne i społeczne. Misja jest prosta: LOOK GOOD – DO GOOD (WYGLĄDAJ DOBRZE – CZYŃ DOBRO).
Okulary Proof wytwarzane są z drzew pochodzących ze specjalnej plantacji, tym samym ich produkcja nie przyczynia się do wycinania lasów. Ponadto, część dochodu ze sprzedaży przeznaczono na ponowne zalesianie Haiti. Z powodu katastrof naturalnych, jakie dotknęły wyspę w ostatnich latach, jej mieszkańcy masowo wycinali drzewa. Obecnie jedynie 2% Haiti pozostaje zalesione. Proof we współpracy z miejscowymi NGO pracuje nad poprawą tej sytuacji.
Inną inicjatywą podjętą przez Proof jest wspomaganie indyjskich klinik okulistycznych. Każdy, kto kupi parę drewnianych okularów dokłada się do jednej operacji okulistycznej w Indiach oraz, w ramach programu 1 za 1, funduje parę okularów przeciwsłonecznych chroniących wrażliwy wzrok pacjentów.
Drewniane przedmioty nie należą do najtrwalszych, szczególnie jeśli używane są codziennie. Dlatego Proof umożliwia recykling „zużytych” okularów. Oddając starą parę otrzymuje się zniżkę na zakup nowej.
O. Ogrodzińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary