Modne, dobre i ekologiczne – tak najlepiej można określić produkty firmy Proof. Utworzona w 2010 roku marka wprowadziła na rynek serię wytwarzanych ręcznie, drewnianych okularów, których zakup wspomaga rozmaite inicjatywy ekologiczne i społeczne. Misja jest prosta: LOOK GOOD – DO GOOD (WYGLĄDAJ DOBRZE – CZYŃ DOBRO).
Okulary Proof wytwarzane są z drzew pochodzących ze specjalnej plantacji, tym samym ich produkcja nie przyczynia się do wycinania lasów. Ponadto, część dochodu ze sprzedaży przeznaczono na ponowne zalesianie Haiti. Z powodu katastrof naturalnych, jakie dotknęły wyspę w ostatnich latach, jej mieszkańcy masowo wycinali drzewa. Obecnie jedynie 2% Haiti pozostaje zalesione. Proof we współpracy z miejscowymi NGO pracuje nad poprawą tej sytuacji.
Inną inicjatywą podjętą przez Proof jest wspomaganie indyjskich klinik okulistycznych. Każdy, kto kupi parę drewnianych okularów dokłada się do jednej operacji okulistycznej w Indiach oraz, w ramach programu 1 za 1, funduje parę okularów przeciwsłonecznych chroniących wrażliwy wzrok pacjentów.
Drewniane przedmioty nie należą do najtrwalszych, szczególnie jeśli używane są codziennie. Dlatego Proof umożliwia recykling „zużytych” okularów. Oddając starą parę otrzymuje się zniżkę na zakup nowej.
O. Ogrodzińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów