logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Diageo chce zatrzymać złe statystyki
23.12.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Diageo chce zatrzymać złe statystyki



Organizowana cyklicznie przez firmę Diageo akcja „Alkohol to odpowiedzialność – pij rozważnie” przypomina przed okresem Świątecznym i karnawałowym o zasadach odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Przestrzeganie tych zasad pozwoli nie tylko cieszyć się towarzystwem bliskich i dobrą zabawą, ale także zmienić negatywne statystyki tego okresu.

W oparciu o policyjne statystyki można założyć, że w grudniu na polskich drogach zginą 173 osoby, a 81 z wypadków spowodują pijani kierowcy. W samą tylko Wigilię Policja prawdopodobnie ujawni na polskich drogach ok. 230 z nich. Takie właśnie dane pojawiają się w cyklicznych raportach Komendy Głównej Policji w latach 2009 – 2010.

W ramach kampanii „Alkohol to odpowiedzialność – pij rozważnie”, producent alkoholi firma Diageo promuje postawy zapobiegające negatywnym skutkom konsumpcji alkoholu. Podczas niedawnej odsłony akcji przeprowadzanej przez cztery kolejne weekendyw hipermarketach Real ponad 36.000 osóbpodpisało się pod deklaracją „Prowadzę. Nie piję”. Ponad 80% respondentów uważa takie akcje za bardzo potrzebne, a prawie 40 % jechało kiedyś jako pasażer w samochodzie kierowanym przez osobę pod wpływem alkoholu.

– W okresie Świąt Bożego Narodzenia chcemy, aby wyjątkowa atmosfera towarzyszyła naszym spotkaniom z bliskimi. Tym bardziej warto zastosować się do tych kilku prostych zasad, które pozwolą nam świadomie celebrować wspólne chwile a potem bezpiecznie wrócić do domu – mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Manager Diageo Polska.

Deklaracje poparcia dla idei akcji można cały czas składać na Facebooku, uruchamiając i postując na swoim profilu specjalną aplikację, która symuluje efekty jazdy samochodem  po spożyciu alkoholu.

Opracowane i promowane przez Diageo zasadyodpowiedzialnej konsumpcji koncentrująsię na czterech głównych kwestiach: nie siadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek