Lenistwo, słabość charakteru i tchórzostwo to trzy główne stereotypy dotyczące depresji, w które uderza kampania kanadyjskiego Ministerstwa Zdrowia i Usług Społecznych zrealizowana w ramach narodowego planu zdrowia na lata 2005-2008. Autorom kampanii zależało na tym, aby zrozumiano, że depresja jest chorobą, jak każda inna, że da się ją leczyć i w końcu, że może dotknąć każdego ("Depresja jest chorobą. Nikt nie jest bezpieczny")
Stereotypy dotyczące depresji przeszkadzają w jej rozpoznaniu i sprawiają, że chorzy nie szukają pomocy.
W ramach kampanii powstał spot reklamowy, na którym obrazy przeczą temu, co mówi narrator – podczas scen pokazujących osiągnięcia i ważne życiowe momenty różnych ludzi, głos w tle operuje stereotypami na temat ludzi chorych na depresję: „Słabeusz. Ktoś komu brakuje ambicji. Albo nieodpowiedzialny. Przegrany. Osoba, która myśli tylko o sobie. Tchórz".
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności