Lenistwo, słabość charakteru i tchórzostwo to trzy główne stereotypy dotyczące depresji, w które uderza kampania kanadyjskiego Ministerstwa Zdrowia i Usług Społecznych zrealizowana w ramach narodowego planu zdrowia na lata 2005-2008. Autorom kampanii zależało na tym, aby zrozumiano, że depresja jest chorobą, jak każda inna, że da się ją leczyć i w końcu, że może dotknąć każdego ("Depresja jest chorobą. Nikt nie jest bezpieczny")
Stereotypy dotyczące depresji przeszkadzają w jej rozpoznaniu i sprawiają, że chorzy nie szukają pomocy.
W ramach kampanii powstał spot reklamowy, na którym obrazy przeczą temu, co mówi narrator – podczas scen pokazujących osiągnięcia i ważne życiowe momenty różnych ludzi, głos w tle operuje stereotypami na temat ludzi chorych na depresję: „Słabeusz. Ktoś komu brakuje ambicji. Albo nieodpowiedzialny. Przegrany. Osoba, która myśli tylko o sobie. Tchórz".
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół