logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Defibrylatory w Biedronce
19.07.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Defibrylatory w Biedronce



Sieć sklepów Biedronka w ramach nowego, pilotażowego programu „Bezpieczna Biedronka” w lipcu br. umieści w wybranych 40 sklepach na terenie całego kraju pierwsze defibrylatory AED. 

AED, czyli Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny to urządzenie, które powinno być zastosowane podczas każdej utraty funkcji życiowych poszkodowanego. Jego zadaniem jest dokonanie oceny pracy serca oraz, w przypadku stwierdzenia niepożądanego rytmu, wskazanie przeprowadzenia defibrylacji. Wczesne podjęcie resuscytacji i prawidłowe wykonanie defibrylacji (w ciągu 2 minut) zwiększa szansę na przeżycie o 60 %. Istotne jest szybkie przeprowadzenie defibrylacji, gdyż z każdą minutą jej skuteczność maleje.

Pracownicy sklepów, w których znajdą się defibrylatory, zostaną przeszkoleni z zasad pomocy przedmedycznej oraz użytkowania AED, by mogli nieść pierwszą pomoc poszkodowanym. Szkolenia z pierwszej pomocy w ubiegłym roku przeszło prawie 3,5 tys. pracowników Biedronki. Defibrylatory znajdą się w szafkach z napisem i logiem „Bezpieczna Biedronka” na terenie wybranych placówek, które zostaną oznakowane informacyjnym plakatem. Na stronie internetowej www.biedronka.pl również będzie można znaleźć informacje nt. AED oraz spis sklepów, w których będą one umieszczone. Placówki, które zostaną wyposażone w te urządzenia, to miejsca, w których zwiększone jest prawdopodobieństwo konieczności ich użycia, czyli sklepy zlokalizowane w znacznej odległości od punktów medycznych oraz placówki, w których przebywa duża liczba klientów w tym samym czasie. 

W 2013 roku sieć sklepów Biedronka po raz dziewiąty zaprosiła swych pracowników do udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych „Razem zadbajmy o zdrowie”. W tej edycji programu wysłano zaproszenia do wzięcia udziału w badaniach do ponad 40 tys. pracowników. Akcji towarzyszyła także kampania promująca zdrowy tryb życia, skierowana również do klientów. Od 2005 r. wysłanych zostało ponad 165 tys. zaproszeń na badania profilaktyczne dla kobiet i mężczyzn. Procent uczestnictwa wyniósł blisko 15 proc. dla kobiet i 6 proc. dla mężczyzn.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek