logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.06.2013

Danone zbadał niedożywienie dzieci



Wyniki badania Millward Brown (czerwiec 2013r.)  przygotowanego na zlecenie Danone i Banków Żywności, wskazują, że liczba dzieci w klasach I-VI, które są niedożywione lub wymagają dożywiania wynosi aktualnie 162 tysiące. Pomimo tendencji spadkowej w porównaniu do lat poprzednich, problem ten dotyczy wciąż 7,4% uczniów szkół podstawowych. Obserwowana jest jednak widoczna zmiana w podejściu samych szkół do problemu – dziś 79% szkół aktywnie przeciwdziała problemowi, zapewniając większości potrzebujących dzieci ciepły posiłek w dniach nauki (w 2005r 43% dyrektorów szkół nie podejmowało działań służących walce z niedożywieniem uczniów). W opinii nauczycieli zasięg problemu stopniowo się zmniejsza, ale nadal w ponad 40% klas są dzieci wymagające dożywiania.

20 czerwca w siedzibie jednego z beneficjentów programu Podziel się Posiłkiem – Fundacji „Gwiazdeczka” w Warszawie wydano 13-milionowy posiłek w ramach programu społecznego Podziel się Posiłkiem. Realizację programu wspierają konsumenci kupujący produkty Danone oznaczone Talerzykiem-logiem programu i wolontariusze, którzy zebrali 3,3 mln kg żywności w czasie Ogólnopolskich Zbiórek Żywności Podziel się Posiłkiem, przekazanej do ponad 7000 lokalnych organizacji społecznych. W gronie partnerów Podziel się Posiłkiem znalazła się Federacja Polskich Banków Żywności, Telewizja Polsat i Fundacja Polsat, Akademia Rozwoju Filantropii, Millward Brown SA oraz Fundacja Pomocy Rodzinie „Gwiazdeczka”.

W ramach Programu Grantowego firma Danone każdego roku przekazuje granty pieniężne na wsparcie najciekawszych projektów, które łączą dożywianie dzieci z ich edukacją w zakresie zdrowego odżywiania oraz ekologii. Do tej pory takie dofinansowanie uzyskały 243 organizacje. Dzięki prowadzonym projektom dzieci mają zapewnione pełnowartościowe posiłki, uczą się uprawiać warzywa i owoce, a także biorą udział
w warsztatach kulinarnych. Organizatorzy zapraszają do zgłaszania wniosków o granty organizacje, świetlice, domy kultury, biblioteki, domy dziecka i grupy nieformalne – termin składania wniosków upływa 22 lipca 2013 roku.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


  • 11.10.2022

    Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek