logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.02.2012

Danone, Lubella i Biedronka przyjęły Muhammada Yunusa w Polsce



Partnerstwo dla Zdrowia podczas wizyty Muhammada Yunusa w Polsce zaprezentowało swoje osiągnięcia. Koalicja była jednym z partnerów wizyty Noblisty.

W pierwszym dniu wizyty Yunusa, przy okazji otwartego wykładu dla studentów w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, Partnerstwo dla Zdrowia zaprezentowało wystawę produktów z misją społeczną, wśród których znalazła się kaszka Mleczny Start oraz Kanapka Zbożowa. Następnego dnia wykład w Polskiej Radzie Biznesu rozpoczęła laudacja na część gościa wygłoszona przez Franka Uszko – prezesa Danone Polska. W swym wykładzie Muhammad Yunus opowiedział o idei przedsiębiorstw społecznych i genezie powstania Grameen Banku, który pożycza pieniądze ubogim dając im szansę na to, aby sami odmienili swe życie. Jako przykład owocnego działania noblista wskazał Grameen Danone w Bangladeszu, gdzie angażując najniższe warstwy społeczne, udało się opracować pożywny jogurt dla najuboższych.

Działania Danone w Bangladeszu stały się inspiracją do powołania w Polsce koalicji Partnerstwa dla Zdrowia, czyli firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytutu Matki i Dziecka, a także opracowania produktów z misją społeczną Mleczny Start. O tym jak działa Partnerstwo i jak przeciwdziała zjawisku niedożywienia dzieci w Polsce mówił w Krakowie, w ostatnim dniu wizyty Yunusa, Przemek Pohrybieniuk – współzałożyciel Partnerstwa dla Zdrowia podczas seminarium pt. „Przedsiębiorczość społeczna w Polsce i Małopolsce”.  

Gospodarz spotkania prof. Jerzy Hausner podkreślił w rozmowie, że Partnerstwo dla Zdrowia to inspirujący przykład ekonomii społecznej i pożądany kierunek rozwoju, który umożliwia dywersyfikację źródeł finansowania. Według profesora idealny model ekonomii społecznej dopuszcza zarówno finansowanie publiczne jaki i pozyskiwanie środków z rynku m.in. przez współpracę z dużymi przedsiębiorstwami.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek