Danone, Lubella i Biedronka nagrodzone w międzynarodowym konkursie
Koalicja Partnerstwo dla Zdrowia, tworzona przez Danone, Lubellę, Biedronkę oraz Instytut Matki i Dziecka, otrzymała brązową statuetkę w 9. edycji konkursu International Business Awards 2012 w kategorii najlepszego programu z zakresu Odpowiedzialności Społecznej Biznesu w Europie za akcję „Śniadanie Daje Moc”.
Z badań przeprowadzonych dla Danone i Banków Żywności wynika, że 130 tys. uczniów szkół podstawowych w Polsce cierpi z powodu niedożywienia, a prawie ćwierć miliona (220 tys.) nie odżywia się sposób niezbędny dla ich prawidłowego rozwoju (np. wychodzą z domu bez śniadania, przychodzą do szkoły bez drugiego śniadania, nie jedzą codziennie obiadu). Niedożywienie może przynieść skutki w postaci np. spadku odporności, słabszej kondycji, kłopotów z nauką i koncentracją, co w dalszej perspektywie może prowadzić do wykluczenia społecznego i zmniejszenia szans życiowych.
Celem akcji edukacyjnej Śniadanie Daje Moc jest zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka, a jako długofalowy skutek tych działań – przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci. Akcja w 2011 roku była edycją pilotażową, którą Partnerstwo dla Zdrowia rozwinie od września bieżącego roku w program edukacyjny dla szkół podstawowych. Nauczyciele, uczniowie i ich rodzice zachęcani są do zakładania w szkołach Klubów Śniadaniowych i przeprowadzenia 12 śniadań edukacyjnych zgodnie z 12 zasadami zdrowego odżywiania, opracowanymi przez Instytut Matki i Dziecka. 8 listopada w szkołach odbędzie się Dzień Zdrowego Śniadania.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany