logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czy w życiu i biznesie jest miejsce na bunt? VII Konferencja Nienieodpowiedzialni za nami
14.11.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Edukacja, Przejrzystość instytucji, problem korupcji, Organizacje pozarządowe / NGO

Czy w życiu i biznesie jest miejsce na bunt? VII Konferencja Nienieodpowiedzialni za nami



Czy bunt i gniew mogą być katalizatorem pozytywnych zmian? A może są przyczyną barier w rozwoju odpowiedzialnych firm i budowaniu kapitału społecznego? 6 listopada reprezentanci różnych dziedzin – zarówno nauki, jak i biznesu – spotkali się podczas VII edycji Konferencji Nienieodpowiedzialni. W tym roku w wydarzeniu uczestniczyła rekordowa liczba 530 uczestników.

Konferencję otworzył Artur Nowak – Gocławski – prezes ANG Spółdzielni, pomysłodawca projektu. Przyznał, że to właśnie z gniewu i buntu wobec zastanej rzeczywistości wziął się pomysł na Nienieodpowiedzialnych i choć na początku polegał on głównie na kontestowaniu zastanych praktyk biznesowych, w konsekwencji stał się przyczynkiem do wspólnego budowania lepszej przyszłości.

Podczas kolejnych wystąpień, m.in. budzącej mnóstwo emocji „debaty warszawskiej w stylu oksfordzkim”, prezentacji badania przeprowadzonego specjalnie na potrzeby projektu Nienieodpowiedzialni przez prof. Dominikę Maison oraz mini wykładu dr Joanny Heidtman udało się sformułować konkluzje, które w największym skrócie można streścić w następujących tezach:

  • Choć oportunizm z ekonomicznego punktu widzenia wydaje się bardziej opłacalny, to bunt może jednak przynosić korzyści – przyciąga niezagospodarowane talenty oraz sprzyja powstawaniu wartościowego przywództwa.
  • Z badania przeprowadzonego na potrzeby Konferencji wynika, że Polacy nie buntują się – ponad 80% nigdy nie brało udziału w bojkocie konsumenckim, a 86% nie pamięta żadnego skandalu dotyczącego firm lub marek.
  • Według ekspertów, najmniej skłonna do buntu jest klasa średnia. Ma najwięcej do stracenia i brakuje jej wizji alternatywnej rzeczywistości.

VII edycji Konferencji Nienieodpowiedzialni towarzyszyły również wystąpienia m.in. prof. Jerzego Bralczyka, prof. Bogdan de Barbaro, prof. Krzysztofa Obłója, prezesa Santander Bank Polska – Michała Gajewskiego, prezeski Fundacji Panoptykon – Katarzyny Szymielewicz, dr Arkadiusza Karwackiego i prof. Tomasza Szlendaka. Szczególnie interesująco, zwłaszcza dla młodszej części publiczności, wypadły prezentacje startupów. Paula Bruszewska z inicjatywy Zwolnieni z Teorii, Kamil Dudek z Nieraz oraz Martyna Zastawna z WoshWosh opowiadali o tym, jak bunt wobec niesatysfakcjonującej rzeczywistości przekuli w niebanalne pomysły biznesowe.

Na konferencji została również zainaugurowana nowa inicjatywa branży finansowej – Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży –  która powstała, by podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach z klientem, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Swoją premierę miała kolejna książka z serii „Rozmowy o odpowiedzialności” – Tom 3. Gniew.

Pomysłodawcą Konferencji Nienieodpowiedzialni jest ANG Spółdzielnia, głównym organizatorem Fundacja Nienieodpowiedzialni. Współorganizatorem tegorocznej edycji zostało m.st Warszawa, Partnerem Strategicznym Santander Bank Polska, a Partnerem Głównym Bank BNP Paribas. Pozostali partnerzy to Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego, Ikano Bank, ING Bank Śląski, Grupa BIK, Ultimo, Signal Iduna, Orange Polska. Portal kampaniespoleczne.pl był patronem medialnym wydarzenia.

VIII Konferencja Nienieodpowiedzialnych odbędzie się 27 października 2020 roku.

konferencja NNO NieNieOdpowiedzialni gniew bunt


Nazwa wydarzenia:
VII Konferencja Nienieodpowiedzialni
Czas:
2019.11.6
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Edukacja, Przejrzystość instytucji, problem korupcji, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
ANG Spółdzielnia; Fundacja Nienieodpowiedzialni





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek