logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > … czy to już lekomania?
29.06.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

… czy to już lekomania?



Z roku na rok zwiększa się sprzedaż leków oraz ich bezrefleksyjne spożycie. Leki dostępne bez recepty i suplementy diety stosuje aż 89 proc. dorosłych Polaków. W odpowiedzi na ten problem Stowarzyszenie „Równość na Fali” w ramach udzielonego przez Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego dotacji realizuje kampanię „Świadome samoleczenie”. Kampania ma zasięg wojewódzki, a jej celem jest wyposażenie mieszkańców województwa zachodniopomorskiego w wiedzę nt. niebezpieczeństw związanych z niekontrolowanym zażywaniem leków bez recepty.

Na liście najczęściej spożywanych leków i suplementów diety są środki przeciwbólowe i przeciwzapalne oraz łagodzące objawy przeziębienia lub grypy. Pod względem ilości zażywanych środków przeciwbólowych zajmujemy drugie miejsce w Europie. Niestety przyjmowanie leków przez pacjentów nie zawsze odbywa się zgodnie z zasadami bezpiecznego ich stosowania. Blisko 40% Polaków nie czyta ulotek dołączonych do leków dostępnych bez recepty.

Opublikowany przez Świadome samoleczenie Czwartek, 28 czerwca 2018

Głównym celem kampanii „Świadome (samo)leczenie” jest zwiększenie świadomości dorosłych mieszkańców województwa zachodniopomorskiego na temat zagrożeń wynikających z bezrefleksyjnego i niekontrolowanego zażywania leków tzw. samoleczenia oraz używania leków dostępnych bez recepty w celach pozamedycznych.

Skutki, zagrożenia, wskazówki dotyczące zażywania leków można zostały przedstawione na stronie internetowej www.swiadomesamoleczenie.pl oraz w social mediach. Kampania promowana  jest także na plakatach i ulotkach rozprowadzanych na terenie województwa oraz na klipach na kanale youtube

Kampanię realizuje Stowarzyszenie „Równość na fali”.

Zadanie sfinansowano ze środków Wojewódzkiego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2012-2020, ujętych w budżecie Województwa Zachodniopomorskiego w 2018 r.

Opublikowany przez Stowarzyszenie Równość na Fali Piątek, 3 marca 2017

uzależnienia Stowarzyszenie równość na fali promocja zdrowia Świadome (samo)leczenie Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego leki







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek