Agencja Publicon i blog OfficeWarriors.pl przygotowały raport „EKO biuro” dla marki TB Print. Celem raportu jest pokazanie dobrych praktyk związanych z ekologicznymi postawami i inicjatywami, które mają miejsce w polskich biurach. Wśród prezentowanych firm i instytucji są m.in.: Ministerstwo Środowiska, BP, Coca-Cola, DHL, Orlen, Grupa Żywiec, Ringier Axel Springer, UPC.
Firmom zadana pytania:
– Czy dzięki ekologii można oszczędzać?
– Czy w polskich firmach myśli się o recyclingu?
– Czy propagowanie ekologii wśród pracowników ma sens?
– Jak wygląda oszczędzanie energii i korzystanie z wielofunkcyjnych urządzeń?
Bardzo istotne dla autorów opracowania było, żeby firma nie tylko posiadała eko-procedury, ale także potrafiła do nich przekonać pracowników. Jasna informacja i kilka prostych zasad może przynieść pozytywny efekt. Bycie ekologicznym w biurze łączy się jednak nie tylko z używaniem papieru z recyklingu czy rewolucją w obiegu dokumentów przez zastąpienie papierowych elektronicznymi.
Autorzy zachęcają: „Wcale nie trzeba być ekologiem, żeby zrobić coś dobrego dla środowiska. Dobre praktyki ekologiczne mające miejsce od czasu do czasu, powinny dla firmy stawać się codziennością. Pamiętajmy, że ekologia się opłaca. Dzięki zmianie sposobu funkcjonowania firmy na bardziej ekologiczny, można zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy. Nie wspominając o dobrym wizerunku firmy.”
Raport można przeczytać tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy