logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  02.12.2011

Czy bankierzy to też ludzie?



Dziewięciu na dziesięciu bankierów krwawi po zranieniu ostrym narzędziem – udowadniają ostatnie badania. Zdecydowana większość ślini się automatycznie na widok człowieka liżącego cytrynę.

Agencja Latte Creative przygotowała aż dziesięć dowodów na to, że bankierzy to także ludzie. Można się im przyjrzeć w pełnym „fachowych” wykresów i indeksów info-spocie kampanii “Hello bankers, prove you are human” (Cześć bankierzy, udowodnijcie, że jesteście ludźmi).

Narrator spotu (charakterystyczny cyfrowy głos Stephena Hawkinga) opowiada o rezultatach „badań”. Część z nich wykonano w laboratorium, część to obserwacje z życia badanych w ich naturalnym środowisku. Wyniki są jednoznaczne – tak jak każdego przeciętnego człowieka, także bankierów dotyczą zmiany klimatyczne, takie jak globalne ocieplenie czy wzrost poziomu wód.

Choć cała kreacja utrzymana jest w żartobliwym tonie, jej przekaz jest jak najbardziej poważny. Kampania „Hello bankers…” jest przewrotnym apelem do właścicieli banków wspierających finansowo przemysł węglowy, który najbardziej ze wszystkich gałęzi przemysłu, przyczynia się do zmian klimatu. Nadawca kampanii, holenderska organizacja pozarządowa BankTrack nawołuje bankierów, by zamiast w węgiel, inwestowali w przyszłość i pomogli uczynić swe placówki bardziej ludzkimi.

Węgiel jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych i szkodliwych dla środowiska paliw kopalnianych, które są używane do produkcji energii elektrycznej. W skali globalnej, elektrownie, wykorzystujące węgiel, są największymi producentami dwutlenku węgla. W tej niechlubnej statystyce znacznie wyprzedzają wycinkę lasów tropikalnych czy wykorzystywaną w transporcie ropę naftową. Mimo to, światowe zużycie węgla rośnie – przy obecnej tendencji w 2030 r. może wzrosnąć o 48%. Do takiego stanu rzeczy, w dużej mierze przyczyniają się największe prywatne banki, które inwestują znaczne sumy w opalane węglem elektrownie w Niemczech, Polsce czy we Włoszech – europejskie potęgi w wydobyciu węgla.
J. Czerwiński


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek