Czekając na Świętego Mikołaja
Co roku są wśród nas tacy, którzy nie czekają na Świętego Mikołaja. Tylko na kogokolwiek.
Kampanie społeczne poruszające kwestie samotności i wykluczenia, zwłaszcza w okresach newralgicznych – a święta Bożego Narodzenia do takich się zaliczają – często opierają się na kontraście: opuszczeni seniorzy przedstawiani są w nich przy choince albo przy zastawionym stole, przy którym – oprócz nich – nikogo nie ma. Kanadyjska kampania #LightTHEIRWay idzie o krok dalej. Jej bohaterowie zostali dosłownie wyrzuceni poza społeczny nawias: nie tylko nie mają przy sobie bliskich osób ale również zostali pozbawieni domów, jakichkolwiek przedmiotów materialnych a ich „otoczenie socjalne” zostało zredukowane do absolutnego minimum, czyli wyludnionych parkingów na peryferiach miast. Twórcy projektu – być może celowo, być może podświadomie – nawiązują tu do coraz popularniejszego trendu w social mediach, polegającego na eksplorowaniu przestrzeni liminalnych, stanowiących negatyw otaczającego nas środowiska wielkomiejskiego, czyli ruchu ulicznego, tłumu i hałasu, co w wielu odbiorcach budzi trudny do zidentyfikowania niepokój:
Więcej na temat estetyki przestrzeni liminalnych można dowiedzieć się TUTAJ.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi