logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Kraje, Norwegia, Edukacja, Inne, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.02.2019

Cyberprzemoc – nie jest ok!



Walcząc z problemem stale przejawiających się nienawistnych komentarzy w kierunku kobiet, na różnych platformach mediów społecznościowych The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs (Norweski Dyrektoriat ds. Dzieci Młodzieży i Rodziny) apeluje o zaprzestanie  mowie nienawiści. Wraz z agencją reklamową Geelmuyden Kiese oraz najsławniejszą norweską YouTuberką Amalie Olsen organizacja stworzyła interaktywną kampanię pn. „Cyberbullying: Not Okay” (cyberprzemoc: nie w porządku).

 

Realizatorzy zwracają uwagę na rozległy w Norwegii problem, który dotyka nawet 16-letnie dziewczyny.  Organizacja tworząc kampanię, ma na celu zwalczyć przemoc słowną o charakterze seksualnym w internecie. W ramach inicjatywy powstała strona internetowa poprzez którą realizatorzy akcji zapraszają do aktywnego udziału. Apelują by wspólnie zwalczyć problem przemocy słownej.

YouTuberka Amalie Olsen, jako jedna z najbardziej narażonych na nienawiści seksualną w internecie, podejmuje walkę z zagrożeniem, angażując się w działania  kampanii. Interaktywny portret Amalie Olsen pozwolił odwiedzającym zmniejszyć, a ostatecznie wykorzenić nienawistne uwagi namalowane na jej skórze.

Przekazując wiadomość: „bullying is not Okay” (znęcanie się nie jest w porządku) organizacja nawołuje do wsparcia inicjatywy i zachęca do walki z przemocą słowną wobec kobiet.

 

Kampania dzięki twórczej prezentacji zyskała w krótkim czasie bardzo duży oddźwięk. W przeciągu zaledwie tygodnia 40% grupy docelowej, złożonej z 13 do 17-latków zaangażowało się aktywnie w kampanię, spędzając średnio po 5 min na stworzonej stronie internetowej. Kampania zwróciła również uwagę i zyskała poparcie wielu wpływowych ludzi norweskiego rządu, w tym także premiera.

W krótkim czasie wiele osób udostępniało kampanię w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Kampania osiągnęła zasięg 2,2 miliona w mediach społecznościowych. Inne, tradycyjne kanały medialne dotarły do 50% całkowitej liczby odbiorców kampanii.

Organizatorzy realizując kampanię rozpoczęli społeczny dialog – apelując do walki z cyberprzemocą. Dzięki działaniom organizacji poruszana problematyka znalazła swoją drogę do narodowej agendy.

Więcej informacji na temat kampanii i pozostałych działań Norweskiego  Dyrektoriatu ds. Dzieci Młodzieży i Rodziny można przeczytać na stronie internetowej organizacji:

https://www.bufdir.no/en/English_start_page/


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Cyberbullying: not okay
Tematy:
Edukacja, Inne, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Norwegia
Nadawca:
The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs
Media:
internet
Wykonawca:
The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs, agencja Geelmuyden Kiese, Oslo, Norway
Adresaci:
internauci
Hasło kampani:
#cyberbullying: not okay





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek