Cyberprzemoc – nie jest ok!
Walcząc z problemem stale przejawiających się nienawistnych komentarzy w kierunku kobiet, na różnych platformach mediów społecznościowych The Norwegian Directorate for Children, Youth and Family Affairs (Norweski Dyrektoriat ds. Dzieci Młodzieży i Rodziny) apeluje o zaprzestanie mowie nienawiści. Wraz z agencją reklamową Geelmuyden Kiese oraz najsławniejszą norweską YouTuberką Amalie Olsen organizacja stworzyła interaktywną kampanię pn. „Cyberbullying: Not Okay” (cyberprzemoc: nie w porządku).
Realizatorzy zwracają uwagę na rozległy w Norwegii problem, który dotyka nawet 16-letnie dziewczyny. Organizacja tworząc kampanię, ma na celu zwalczyć przemoc słowną o charakterze seksualnym w internecie. W ramach inicjatywy powstała strona internetowa poprzez którą realizatorzy akcji zapraszają do aktywnego udziału. Apelują by wspólnie zwalczyć problem przemocy słownej.
YouTuberka Amalie Olsen, jako jedna z najbardziej narażonych na nienawiści seksualną w internecie, podejmuje walkę z zagrożeniem, angażując się w działania kampanii. Interaktywny portret Amalie Olsen pozwolił odwiedzającym zmniejszyć, a ostatecznie wykorzenić nienawistne uwagi namalowane na jej skórze.
Przekazując wiadomość: „bullying is not Okay” (znęcanie się nie jest w porządku) organizacja nawołuje do wsparcia inicjatywy i zachęca do walki z przemocą słowną wobec kobiet.
Kampania dzięki twórczej prezentacji zyskała w krótkim czasie bardzo duży oddźwięk. W przeciągu zaledwie tygodnia 40% grupy docelowej, złożonej z 13 do 17-latków zaangażowało się aktywnie w kampanię, spędzając średnio po 5 min na stworzonej stronie internetowej. Kampania zwróciła również uwagę i zyskała poparcie wielu wpływowych ludzi norweskiego rządu, w tym także premiera.
W krótkim czasie wiele osób udostępniało kampanię w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Kampania osiągnęła zasięg 2,2 miliona w mediach społecznościowych. Inne, tradycyjne kanały medialne dotarły do 50% całkowitej liczby odbiorców kampanii.
Organizatorzy realizując kampanię rozpoczęli społeczny dialog – apelując do walki z cyberprzemocą. Dzięki działaniom organizacji poruszana problematyka znalazła swoją drogę do narodowej agendy.
Więcej informacji na temat kampanii i pozostałych działań Norweskiego Dyrektoriatu ds. Dzieci Młodzieży i Rodziny można przeczytać na stronie internetowej organizacji:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie