IKEA Łódź realizuje strategię zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, która jest odpowiedzią firmy na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata. Strategia obowiązuje od 2013 i obejmuje trzy główne obszary: działanie na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu, osiągnięcie niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych oraz dbałość o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie. W minionym roku za zrealizowane działania sklep IKEA Łódź został odznaczony statuetką „Serce dla Łodzi” oraz Certyfikatem Zielony Sklep.
W IKEA Łódź w 2014 roku przeprowadzono kilka inicjatyw, mających na celu edukację w obszarze zrównoważonego życia w domu. Pierwszą z nich była akcja zrealizowana wspólnie ze ZWIK w Łodzi, promująca łódzką wodę – „Łódzka woda najlepsza”. Miała ona na celu przekonać mieszkańców miasta, że woda, która płynie z łódzkich kranów pochodzi w 90% ze studni głębinowych i zawiera drogocenne minerały takie jak: wapń, magnez, potas i fluorki. Jest więc zdrowa, a jej konsumpcja zapobiega produkowaniu nadmiernej ilości butelek PET. IKEA Łódź przyłączyła się do akcji ZWIK, przekazując 300 karafek, butelek i ręczników z logo akcji. Były one dystrybuowane nieodpłatnie wśród restauratorów, którzy włączyli się w akcję, aby w estetyczny sposób mogli serwować swoim gościom wodę kranową. W ramach współpracy ze ZWIK, IKEA Łódź wsparła także nagrodami rzeczowymi grę miejską „Łódką po skarb”, organizowaną w okresie wakacyjnym przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Sklep przygotował także w swoim salonie aranżację „Ekologiczne wnętrze”, podzieloną na 5 obszarów. Wśród nich znalazło się wspomniane oszczędzanie wody. Jest też dział poświęcony zasadom ekologii w kuchni oraz sposobom oszczędzania energii, za pomocą oświetlenie LED. Wnętrze pokazuje także w jaki sposób można stworzyć w domu hodowlę własnych roślin i ziół oraz jak ważna jest segregacja odpadów i recykling.
Wspólnie z Politechniką Łódzką zrealizowała projekt „Ekologia tekstyliów”. IKEA szukała odpowiedzi na pytanie, jakie elementy zrównoważonego rozwoju są ważne dla klientów w procesie wyboru tekstyliów – do sypialni czy salonu. Grupa studentów w okresie od marca do maja 2014 roku, pod opieką kadry naukowej i pracowników firmy, przeprowadziła szereg badań laboratoryjnych na wybranych pościelach i zasłonach z asortymentu IKEA oraz miała możliwość współuczestniczenia w badaniu marketingowym wykonanym przez firmę badawczą wiosną i latem 2014 roku. Z badań wynikło, że produkty z naturalnych, ekologicznych surowców są cenione przez klientów.
W ubiegłym roku IKEA firma po raz trzeci włączyła się w ogólnopolską akcję IKEA i Fundacji św. Mikołaja – „Na Rodzinę Można Liczyć”, której celem jest rozwój kapitału intelektualnego młodych ludzi oraz wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z całej Polski. Dzięki środkom zebranym w 2014 roku ufundowano stypendia dla 110 uczniów z 47 szkół, w tym dla 14 z województwa łódzkiego. Osoby te pochodziły z takich miast jak: Gorzkowice, Modlna, Wieluń, Zduńska Wola oraz Zgierz. Została także partnerem ekonomicznego konkursu dla szkół podstawowych „I Ty możesz zostać małym przedsiębiorcą”, którego celem było przekazanie najmłodszym wiedzy z obszaru finansów i przedsiębiorczości.
W 2014 roku w ramach akcji „Pluszaki dla edukacji” po raz kolejny odbyła się zbiórka pluszaków, z których częściowy dochód przekazany został na pomoc dzieciom z najbiedniejszych zakątków świata. Same pluszaki otrzymała natomiast Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi. Blisko 2300 pluszaków, zebranych wspólnie z klientami sklepu IKEA Łódź, trafiło do dzieci, które na skutek nieszczęśliwych wypadków transportowane były karetkami WSRM do szpitali.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt, wspólnie z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Zwierząt Animals, IKEA Łódź zorganizowała w sklepie cykl wydarzeń poświęconych czworonogom. Jedną z najważniejszych aktywności była zbiórka pledów, poduszek, dywaników lub ręczników dla zwierząt. Z kolei najmłodsi mogli wziąć udział w warsztatach pod hasłem: „Mój ulubiony zwierzęcy przyjaciel”, podczas których tworzyły zwierzęta z modeliny lub gipsu. W warsztatach udział wzięli także inspektorzy z OTOZ Animals, którzy przedstawili dzieciom ciekawostki dotyczące zwierzęcych zwyczajów.
Wraz z Centrum Dystrybucji Jarosty IKEA Łódź odnawiała pomieszczenia w Szpitalu w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Klinice Neurochirurgii i Klinice Intensywnej Terapii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
W ramach akcji „Drugie życie produktu”, IKEA Łódź przekazywała produkty z ekspozycji organizacjom partnerskim z Łodzi i okolic. Należą do nich trzy fundacje – GAJUSZ, „Słonie na balkonie” oraz „Dom w Łodzi”, dwa Przedszkola Miejskie, Pogotowie Opiekuńcze, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie, Towarzystwo Pomocy im. Brata Alberta, a także Dom Dziecka w Wojsłowicach pod Zduńską Wolą. Podopieczni placówek otrzymali sofy, krzesła, biurka, poduszki, dywany, pledy, koce, pościele, garnki, pojemniki tekstylne i wiklinowe oraz żyrandol i żarówki LED.
Z okazji Mikołajek sklep przygotował 250 paczek dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej, które dystrybuowane były w ramach Świątecznego Pogotowia Radia Łódź.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”