logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > CSR w IKEA Łódź
14.01.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

CSR w IKEA Łódź



IKEA Łódź realizuje strategię zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, która jest odpowiedzią firmy na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata. Strategia obowiązuje od 2013 i obejmuje trzy główne obszary: działanie na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu, osiągnięcie niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych oraz dbałość o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie. W minionym roku za zrealizowane działania sklep IKEA Łódź został odznaczony statuetką „Serce dla Łodzi” oraz Certyfikatem Zielony Sklep.

W IKEA Łódź w 2014 roku przeprowadzono kilka inicjatyw, mających na celu edukację w obszarze zrównoważonego życia w domu. Pierwszą z nich była akcja zrealizowana wspólnie ze ZWIK w Łodzi, promująca łódzką wodę – „Łódzka woda najlepsza”. Miała ona na celu przekonać mieszkańców miasta, że woda, która płynie z łódzkich kranów pochodzi w 90% ze studni głębinowych i zawiera drogocenne minerały takie jak: wapń, magnez, potas i fluorki. Jest więc zdrowa, a jej konsumpcja zapobiega produkowaniu nadmiernej ilości butelek PET. IKEA Łódź przyłączyła się do akcji ZWIK, przekazując 300 karafek, butelek i ręczników z logo akcji. Były one dystrybuowane nieodpłatnie wśród restauratorów, którzy włączyli się w akcję, aby w estetyczny sposób mogli serwować swoim gościom wodę kranową. W ramach współpracy ze ZWIK, IKEA Łódź wsparła także nagrodami rzeczowymi grę miejską „Łódką po skarb”, organizowaną w okresie wakacyjnym przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Sklep przygotował także w swoim salonie aranżację „Ekologiczne wnętrze”, podzieloną na 5 obszarów. Wśród nich znalazło się wspomniane oszczędzanie wody. Jest też dział poświęcony zasadom ekologii w kuchni oraz sposobom oszczędzania energii, za pomocą oświetlenie LED. Wnętrze pokazuje także w jaki sposób można stworzyć w domu hodowlę własnych roślin i ziół oraz jak ważna jest segregacja odpadów i recykling.

Wspólnie z Politechniką Łódzką zrealizowała projekt „Ekologia tekstyliów”. IKEA szukała odpowiedzi na pytanie, jakie elementy zrównoważonego rozwoju są ważne dla klientów w procesie wyboru tekstyliów – do sypialni czy salonu. Grupa studentów w okresie od marca do maja 2014 roku, pod opieką kadry naukowej i pracowników firmy, przeprowadziła szereg badań laboratoryjnych na wybranych pościelach i zasłonach z asortymentu IKEA oraz miała możliwość współuczestniczenia w badaniu marketingowym wykonanym przez firmę badawczą wiosną i latem 2014 roku. Z badań wynikło, że produkty z naturalnych, ekologicznych surowców są cenione przez klientów.

W ubiegłym roku IKEA firma po raz trzeci włączyła się w ogólnopolską akcję IKEA i Fundacji św. Mikołaja – „Na Rodzinę Można Liczyć”, której celem jest rozwój kapitału intelektualnego młodych ludzi oraz wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z całej Polski. Dzięki środkom zebranym w 2014 roku ufundowano stypendia dla 110 uczniów z 47 szkół, w tym dla 14 z województwa łódzkiego. Osoby te pochodziły z takich miast jak: Gorzkowice, Modlna, Wieluń, Zduńska Wola oraz Zgierz. Została także partnerem ekonomicznego konkursu dla szkół podstawowych „I Ty możesz zostać małym przedsiębiorcą”, którego celem było przekazanie najmłodszym wiedzy z obszaru finansów i przedsiębiorczości.

W 2014 roku w ramach akcji „Pluszaki dla edukacji” po raz kolejny odbyła się zbiórka pluszaków, z których częściowy dochód przekazany został na pomoc dzieciom z najbiedniejszych zakątków świata. Same pluszaki otrzymała natomiast Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi. Blisko 2300 pluszaków, zebranych wspólnie z klientami sklepu IKEA Łódź, trafiło do dzieci, które na skutek nieszczęśliwych wypadków transportowane były karetkami WSRM do szpitali.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt, wspólnie z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Zwierząt Animals, IKEA Łódź zorganizowała w sklepie cykl wydarzeń poświęconych czworonogom. Jedną z najważniejszych aktywności była zbiórka pledów, poduszek, dywaników lub ręczników dla zwierząt. Z kolei najmłodsi mogli wziąć udział w warsztatach pod hasłem: „Mój ulubiony zwierzęcy przyjaciel”, podczas których tworzyły zwierzęta z modeliny lub gipsu. W warsztatach udział wzięli także inspektorzy z OTOZ Animals, którzy przedstawili dzieciom ciekawostki dotyczące zwierzęcych zwyczajów.

Wraz z Centrum Dystrybucji Jarosty IKEA Łódź odnawiała pomieszczenia w Szpitalu w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Klinice Neurochirurgii i Klinice Intensywnej Terapii i Wad Wrodzonych Noworodków i  Niemowląt Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. 

W ramach akcji „Drugie życie produktu”, IKEA Łódź przekazywała produkty z ekspozycji organizacjom partnerskim z Łodzi i okolic. Należą do nich trzy fundacje – GAJUSZ, „Słonie na balkonie” oraz „Dom w Łodzi”, dwa Przedszkola Miejskie, Pogotowie Opiekuńcze, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie, Towarzystwo Pomocy im. Brata Alberta, a także Dom Dziecka w Wojsłowicach pod Zduńską Wolą. Podopieczni placówek otrzymali sofy, krzesła, biurka, poduszki, dywany, pledy, koce, pościele, garnki, pojemniki tekstylne i wiklinowe oraz żyrandol i żarówki LED.

Z okazji Mikołajek sklep przygotował 250 paczek dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej, które dystrybuowane były w ramach Świątecznego Pogotowia Radia Łódź.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek