35% przedsiębiorstw energetycznych posiada strategię społecznej odpowiedzialności. To o 22 pkt. procentowe więcej niż w roku ubiegłym – wynika z raportu na temat społecznej odpowiedzialności branży energetycznej opublikowanego przez Urząd Regulacji Energetyki.
Strategii CSR nie ma 40% ankietowanych, 22% planuje jej powstanie, 3% nie ustosunkowało się do pytania.
Ankiety zostały skierowane przez URE do 50 zarządów przedsiębiorstw energetycznych. Przedmiotem badania jest poziom akceptacji i stan praktycznych wdrożeń idei CSR, całość podzielono – podobnie jak w roku ubiegłym – na cztery części:
„A” – strategia i zarządzanie CSR. Odpowiedzi dostarczają informacji o: rozumieniu koncepcji, szczególnie przez władze firmy; relacjach CSR i strategii spółki; odpowiedzialności za CSR oraz jej zarządzanie
„B” – badanie wykorzystywanych ogólnych procedur wdrażania CSR
„C” – praktyka konkretnych działań CSR podejmowanych w odniesieniu do środowisk: pracowniczego, naturalnego, społeczności lokalnej oraz rynku
„D” – problematyka tzw. odbiorcy wrażliwego społecznie.
Badaniem zostały objęte kategorie przedsiębiorców z trzech branż: elektroenergetyka, gazownictwo, ciepłownictwo
Raport można pobrać tutaj.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku