Biznes społecznie odpowiedzialny to nie dodatek do biznesu, ale sposób na prowadzenie biznesu. CSR musi być autentyczny i nie może być wyłącznie modą marketingową – przekonywali eksperci podczas konferencji „Biznes społecznie odpowiedzialny na Warmii i Mazurach” zorganizowanej 23 lutego przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.
Otwierając konferencję marszałek Gustaw Marek Brzezin zachęcał do promowania i popularyzowania zasad CSR w sektorze MŚP. Warto pokazywać dobre przykłady, tak, żeby zachęcać do takiej polityki, do takiego prowadzenia firmy, żeby ona była w pełni spełniona, nie tylko pod względem zysku, biznesu, ale również funkcjonowania w danym, lokalnym społeczeństwie i regionie – powiedział.
Podczas pierwszej części konferencji eksperci przedstawili aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu i zachęty do podejmowania działań w tym zakresie.
Prof. Andrzej Blikle z Krajowej Rady Przedsiębiorczości przy Ministerstwie Gospodarki potwierdził, że to tylko firmy etyczne osiągają największe zyski. Z kolei Paweł Niziński, reprezentujący CR Navigator, pokazał istniejący problem z zaufaniem do biznesu ze strony konsumentów. Podkreślił, że CSR to nie dokładka do biznesu, ale sposób na prowadzenie biznesu. CSR musi być autentyczny i nie może być wyłącznie modą marketingową. Mirosław Śledzianowski, ekspert Warmińsko-Mazurskiego Forum Odpowiedzialnego Biznesu wskazał konieczność uwzględnienia założeń odpowiedzialnego biznesu w modelach biznesowych firm. Zaprezentował możliwości finansowania działań CSR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmii i Mazur na lata 2014 – 2020. Znaczenie zrównoważonych łańcuchów dostaw w budowaniu przewag konkurencyjnych udowodnił dr Andrzej Poszewiecki z Uniwersytetu Gdańskiego. Podkreślił rolę trendów w zrównoważonym łańcuchu dostaw.
Podczas drugiej części wydarzenia prezentowano różne dobre praktyki. O koncepcji wolontariatu pracowniczego, jednej z największych i najstarszych tego typu inicjatyw w Polsce oraz czynnikach powodzenia wolontariatu pracowniczego w firmie opowiedział Norbert Konarzewski, dyrektor programowy Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowym. Dr Krzysztof Krukowski z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego zaprezentował efekty stosowania zasad CSR w przedsiębiorstwach Warmii i Mazur, przedstawiając ciekawe inicjatywy wdrożone w firmach regionu. Ekspert z dziedziny CSR, dr Marta Karwacka, skoncentrowała się na dokonaniach dużych firm w inicjowaniu reguł biznesu społecznie odpowiedzialnego. Swoimi doświadczeniami w zakresie społecznie odpowiedzialnego biznesu podzielił się Dariusz Racz, prezes zarządu ITM. Zwrócił uwagę na realne korzyści płynące z budowania relacji ze światem nauki oraz wspierania kreatywnej młodzieży.
Ostatnia część konferencji przebiegła w formule panelu dyskusyjnego. Uczestnicy rozmawiali o szansach CSR jako trendu w zarządzaniu biznesem oraz instytucjami regionu. W dialogu uczestniczyli prof. Andrzej Blikle – przedsiębiorca; Wojciech Dereszewski – wójt gminy Kurzętnik, dr Andrzej Poszewiecki z Uniwersytetu Gdańskiego oraz Remigiusz Dobkowski – Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA – COOP. W trakcie dyskusji poruszono zagadnienia: opłacalności CSR, promowania oddolnych inicjatyw w społecznościach lokalnych, czy też roli samorządów i instytucji otoczenia biznesu w pobudzaniu zainteresowania koncepcją CSR.
Konferencja jest częścią projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2013+”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!