logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > CSR na rzecz mediacji w przyjaźniejszych warunkach.
13.02.2019
Tematy: Akcje, Prawa człowieka

CSR na rzecz mediacji w przyjaźniejszych warunkach.



Co trzecie małżeństwo kończy się rozwodem – uświadamia Komitet Ochrony Praw Dziecka. W Polsce nie ma systemu pomocy i wyspecjalizowanych instytucji samorządowych i centralnych pomagającym dzieciom i rodzinom w kryzysie rozstania. Realizując wiele działań CSRowych, kampanii, projektów edukacyjnych KOPD wprowadza kolejne rozwiązania. Współpracując z marką NAN OPTIPRO® 2 rusza na rzecz mediacji w jeszcze przyjaźniejszych warunkach.

Mediacje, jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie, zyskała w ostatnim czasie na popularności. Coraz częściej mówi się o tym, aby rozstając się, nie skrzywdzić dziecka. A problem jest coraz powszechniejszy – statystyki wskazują, iż co trzecie małżeństwo kończy się rozwodem. Rośnie świadomość iż przede wszystkim od dorosłych: rodziców, opiekunów, zależy, czy uda się ochronić dziecko przed skutkami rozwodu czyli zadbać o więź z nim, dobrą komunikację i efektywną współpracę ze współmałżonkiem. Stąd tak wiele osób trafia na mediacje.

Opublikowany przez Komitet Ochrony Praw Dziecka Poniedziałek, 19 listopada 2018

„W samym warszawskim KOPD zaledwie w ciągu miesiąca mamy około 50 sesji mediacyjnych”. Mediacje dotyczą najczęściej opieki nad dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Są tez mediacje z dziadkami, którzy chcą uczestniczyć w życiu wnuków, a mają problemy z kontaktami mówi Agata Jarzyna, mediator i członek Zarządu KOPD.

W sytuacji kryzysu rozstania wszyscy członkowie rodziny ponoszą straty psychologiczne, społeczne i materialne i potrzebują wsparcia z zewnątrz. Ale to dzieci są szczególnie narażone na skutki rozstania, a ich prawa i potrzeby są wówczas zagrożone. Dlatego tak ważna rola KOPD i jego działań na rzecz dzieci oraz firm, które pomagają realizować tę misję.

W Polsce istnieje niewiele miejsc zajmujących się świadczeniem kompleksowej pomocy w takich sytuacjach. Doświadczenie w pracy z rodzinami w kryzysie ukazuje bezradność i bezsilność rodziców, pedagogów i innych instytucji wobec kryzysu rozstania. W Polsce nie ma systemu pomocy i wyspecjalizowanych instytucji samorządowych i centralnych pomagającym dzieciom i rodzinom w kryzysie rozstania.

„Dziecko w sytuacji rozwodu rodziców czuje się osamotnione, bezradne i traci poczucie bezpieczeństwa. To poczucie opuszczenia zazwyczaj jest bardzo intensywne i zostawia trwałe ślady w psychice. Rozwodzący się rodzice koncentrują się na sobie i na konflikcie, tracąc z pola widzenia dzieci i ich potrzeby. Dziecko staje się kartą przetargową. Dlatego cieszę się, że marka NAN OPTIPRO® 2 zdecydowała się przeznaczyć środki finansowe na unowocześnienie naszego pokoju do mediacji. Cieszę się, że mamy kolejnego Przyjaciela i sojusznika w naszych działaniach na rzecz dzieci” Magdalena Stachowiak – Alexandrowicz, Manager ds. PR i Promocji, Członek Zarządu KOPD.

Komitet Ochrony Praw Dziecka jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która od 1981 roku działa na rzecz dzieci. Prowadzi kompleksowe działania na rzecz dzieci i ich rodzin, udzielając porad prawnych, prowadząc terapie, grupy wsparcia oraz właśnie mediacje.

Kochani,w takim oto przyjaznym otoczeniu, przyjmowani są nasi Podopieczni i ich rodziny. Zwróciliście uwagę na liczbę i…

Opublikowany przez Komitet Ochrony Praw Dziecka Czwartek, 27 września 2018

Współpracuje także z biznesem, realizując wiele działań CSRowych, kampanii, projektów edukacyjnych. Stąd współpraca z marką NAN OPTIPRO® 2, która zdecydowała się wesprzeć prowadzone przez KOPD mediacje, przekazując środki na remont i wyposażenie pokoju.

Komitet Ochrony Praw Dziecka jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która od 1981 roku działa na rzecz dzieci. Prowadzi kompleksowe działania na rzecz dzieci i ich rodzin, udzielając porad prawnych, prowadząc terapie, grupy wsparcia oraz właśnie mediacje.

Współpracuje także z biznesem, realizując wiele działań CSRowych, kampanii, projektów edukacyjnych. Stąd współpraca z marką NAN OPTIPRO® 2, która zdecydowała się wesprzeć prowadzone przez KOPD mediacje, przekazując środki na remont i wyposażenie pokoju.

Opublikowany przez NAN 2 – Żywienie dla przyszłości Wtorek, 20 listopada 2018

 

Więcej o działaniach Komitetu Ochrony Praw Dziecka na WWW.kopd.pl

Opublikowany przez Komitet Ochrony Praw Dziecka Czwartek, 17 stycznia 2019

 

 

CSR kopd prawa człowieka rodzina mediacje NAN OPTIPRO®







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.02.2025slider

    W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek