Takie pytania pojawiają się w dyskusjach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Coraz głośniej mówi się o tym aby nie traktować CSR jako działań PR. Wiele osób uważa, że CSR nie powinna być traktowane jako PR firmy, ponieważ nie jest to tylko budowanie wizerunku, ale sposób zarządzania firmą, który nie powinien wyłącznie służyć promocji.
Nie zgadzam się z tym, że PR jest elementem promocji. Public relations zajmuje się budowaniem i utrzymywaniem relacji organizacji/firmy z grupami, jednostkami i instytucjami ważnymi dla funkcjonowania tej organizacji. Traktowanie PR-u jako części promocji krzywdzi CSR, ale również i sam PR.
Dlatego właśnie nie widzę niczego złego w tym aby CSR był elementem strategii PR firmy, pod warunkiem, że poważnie traktuje się PR. A to rzadkość i być może dlatego powszechnie lekceważąco mówi się o „tym całym piarze” i „wymysłach tych piarowców”.
Ostatnio przeczytałem na opiniotwórczym branżowym portalu zdanie, w którym zawarte było sformułowanie „działania CSR”. Autor miał na myśli działania charytatywne firm. Zgoda – jest to forma społecznego zaangażowania firm, ale czy można to nazwać „działaniem CSR”?
Nie czytam już informacji na temat CSR na tym portalu, ale za to jeśli będę chciał się dowiedzieć czegoś na temat tego, kto przeszedł do jakiej agencji, na pewno skorzystam.
Paweł Prochenko, Fundacja Komunikacji Społecznej
zobacz także
-
15.09.2023Opinie
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023Opinie
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023Opinie
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023Opinie
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023Opinie
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022Opinie
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?