logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > CSR – filozofia zarządzania firmy czy strategia PR?
17.02.2008
Tematy: Opinie

CSR – filozofia zarządzania firmy czy strategia PR?



Takie pytania pojawiają się w dyskusjach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu. Coraz głośniej mówi się o tym aby nie traktować CSR jako działań PR. Wiele osób uważa, że CSR nie powinna być traktowane jako PR firmy, ponieważ nie jest to tylko budowanie wizerunku, ale sposób zarządzania firmą, który nie powinien wyłącznie służyć promocji.

Nie zgadzam się z tym, że PR jest elementem promocji. Public relations zajmuje się budowaniem i utrzymywaniem relacji organizacji/firmy z grupami, jednostkami i instytucjami ważnymi dla funkcjonowania tej organizacji. Traktowanie PR-u jako części promocji krzywdzi CSR, ale również i sam PR.

Dlatego właśnie nie widzę niczego złego w tym aby CSR był elementem strategii PR firmy, pod warunkiem, że poważnie traktuje się PR. A to rzadkość i być może dlatego powszechnie lekceważąco mówi się o „tym całym piarze” i „wymysłach tych piarowców”.

Ostatnio przeczytałem na opiniotwórczym branżowym portalu zdanie, w którym zawarte było sformułowanie „działania CSR”. Autor miał na myśli działania charytatywne firm. Zgoda – jest to forma społecznego zaangażowania firm, ale czy można to nazwać „działaniem CSR”?

Nie czytam już informacji na temat CSR na tym portalu, ale za to jeśli będę chciał się dowiedzieć czegoś na temat tego, kto przeszedł do jakiej agencji, na pewno skorzystam.

Paweł Prochenko, Fundacja Komunikacji Społecznej








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek