logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
Selekcje
   ──────  18.05.2017

5x5 CSR - 5 kampanii w ramach CSR w 5 pytaniach i odpowiedziach

UPC Polska Branża: telekomunikacja Kapitał: zagraniczny Wielkość zatrudnienia w Polsce: ok. 1700 Strona www CSR: www.upc.pl/o-upc/zaangazowanie-spoleczne/ Kim jesteście i czym się zajmujecie? UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych. W zasięgu sieci UPC znajduje się ponad 2,6 mln gospodarstw domowych. UPC Polska ma obecnie 1,3 miliona abonentów telewizji kablowej, w tym 626 100 telewizji cyfrowej, 775 800 użytkowników internetu i 365 200 klientów usługi telefonicznej. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). www.upc.pl Na jakim etapie wdrażania/realizacji strategii CSR jesteście? UPC Polska wdraża strategię CSR od wielu lat. W naszych działaniach skupiamy się na osobach e-wykluczonych ponieważ dziś brak umiejętności posługiwania się internetem powoduje de facto wykluczenie społeczne. W Polsce aż 9 mln Polaków 50+ nie korzysta z nowych technologii. Dlatego w 2006 r. stworzyliśmy Akademię e-Seniora UPC. W ramach naszych kursów obsługi komputera i internetu już kilka tysięcy osób 50+ dołączyło do społeczności internetowej. W 2010 r. UPC wraz z ARFP zainicjowało Koalicję „Dojrz@łość w sieci”, w której jednoczą się firmy, NGO, urzędy i instytucje. Naszym celem jest zachęcenie osób 50+ do korzystania z Internetu. W centrum naszych działań są stawiamy dzieci, dbając o ich rozwój i bezpieczeństwo, dzięki skierowanej do rodziców i nauczycieli akcji Akademia e-Bezpieczeństwa. Jakie grupy interesariuszy i jakie obszary społecznej odpowiedzialności są Wam bliskie? UPC Polska wdraża strategię CSR od wielu lat. W naszych działaniach skupiamy się na osobach e-wykluczonych ponieważ dziś brak umiejętności posługiwania się internetem powoduje de facto wykluczenie społeczne. W Polsce aż 9 mln Polaków 50+ nie korzysta z nowych technologii. Dlatego w 2006 r. stworzyliśmy Akademię e-Seniora UPC. W ramach naszych kursów obsługi komputera i internetu już kilka tysięcy osób 50+ dołączyło do społeczności internetowej. W 2010 r. UPC wraz z ARFP zainicjowało Koalicję „Dojrz@łość w sieci”, w której jednoczą się firmy, NGO, urzędy i instytucje. Naszym celem jest zachęcenie osób 50+ do korzystania z Internetu. W centrum naszych działań są stawiamy dzieci, dbając o ich rozwój i bezpieczeństwo, dzięki skierowanej do rodziców i nauczycieli akcji Akademia e-Bezpieczeństwa. Na jakim etapie wdrażania/realizacji strategii CSR jesteście? Marka UPC to zdecydowanie więcej niż innowacyjne usługi i nowoczesne technologie. Świat, który współtworzymy to przede wszystkim ludzie. Czujemy się częścią społeczności, w której działamy i wierzymy, że możemy pomagać dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, czego przykładem są nasze projekty takie jak Akademia e-Seniora i Akademia e-Bezpieczeństwa. W UPC Polska kładziemy ogromny nacisk na wartości i w każdym naszym działaniu ich przestrzegamy. CSR to integralna część strategii biznesowej spółki dlatego za jej realizację odpowiada Zarząd firmy. O znaczeniu CSR w firmie decyduje również fakt, że powołano stanowisko dedykowane temu tematowi – osoba ta odpowiada za wdrażanie i realizację planów oraz projektów z zakresu CSR we wszelkich obszarach działalności firmy. Opowiedzcie o kampanii społecznie zaangażowanej, którą zrealizowaliście. Najnowszy projekt, jaki realizujemy to Internet Starter. Pomysłodawcą narzędzia jest Fundacja We AreWhat We Do. To oni pierwotnie stworzyli narzędzie „Internet Buttons”, które w Wielkiej Brytanii pomogło ponad 8,2 milionom dorosłych osób w korzystaniu z Internetu. Wierzymy, że dzięki tej prostej i intuicyjnej aplikacji wielu wykluczonych cyfrowo Polaków z łatwością będzie mogło poznawać wirtualny świat. Internet Starter to doskonałe narzędzie, które sprawi, że korzystanie z internetu będzie proste i otworzy przed osobami, które dotychczas nie korzystały z Internetu, świat pełen nowych możliwości. Korzystamy z wypracowanych i sprawdzonych rozwiązań – dostosowaliśmy je do polskich wymogów. Na stronieinternetstarter.com.pl można stworzyć łatwą i przejrzystą, spersonalizowaną stronę z ikonami dla nowego użytkownika Internetu. Dzięki Internet Starterowi nasi Bliscy będą mogli z łatwością korzystać z ulubionych stron internetowych. Internet Starter zachowuje ich własny URL (adres strony internetowej), do którego będą mogli mieć dostęp z dowolnego komputera. Każdy, kto przygotowuje Internet Starter dla Bliskiego, może zamieścić na nim swoje zdjęcie wraz z informacją, która przypomni nowemu użytkownikowi internetu, że zawsze może zadzwonić do nas gdy pojawią się pytania. Pomysł tworzenia stron startowych dla bliskich i znajomych spodobał się między innymi Beacie Sadowskiej i Michałowi Pirógowi, którzy przygotowali strony dla swoich rodziców. Można je obejrzeć w zakładce: http://www.internetstarter.com.pl/page/gallery Jakie były jej efekty? Wszystkie działania realizujemy pod hasłem „UPC. Łączymy pokolenia” – wykorzystujemy wszystkie nasze doświadczenia z realizacji wielu projektów, by jak najlepiej realizować założone cele. Akademia e-Seniora UPC pokazała, że osoby 50+ chętnie się uczą– musimy im tylko pokazać, jak wiele mogą zyskać, że ich życie stanie się łatwiejsze. Internet Starter ma pomóc w poznawaniu Internetu większej ilości osób. Jest doskonałym uzupełnieniem dotychczasowych działań. Akcja Internet Starter ruszyła nieco ponad miesiąc temu ale już w pierwszym miesiącu odnotowaliśmy sukces – ponad 1000 osób odwiedziło stronę Internet Starter. Nasze kolejne działania skupiają się na tym rozszerzać ideę tworzenia Internet Starterów dla bliskich ale chcemy aby te działania przyniosły trwały efekt, także w postaci łączenia pokoleń. Dlatego aktualnie pracujemy nad tym, by do akcji przyłączyły się szkoły oraz biblioteki. Zależy nam, by uwrażliwić młodych ludzi pokazując im, że mogą w prosty sposób pomóc swoim bliskim, mogą dzielić się wiedzą i doświadczeniami. Jednocześnie dzięki temu prostemu narzędziu będą z nimi w stałym kontakcie. Dagmara Krzesińska Młodszy kierownik ds. projektów CSR i komunikacji








CZYTAJ TEŻ:


  • 07.11.2025

    Stare Telefony Działają Cuda


  • 03.11.2025

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych


  • 23.10.2025

    Tiszert. T-Search


  • 23.10.2025

    Ciche sygnały


  • 22.10.2025

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie


  • 22.10.2025

    Holokaust, powtórz


chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek