Corega publikuje raport na temat higieny jamy ustnej Polaków
Jak wynika z „Badania użytkowników protez” zrealizowanego przez Havas PR Warsaw dla GSK, prawie połowa osób noszących protezę deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu spotyka się z trudnościami w jej noszeniu[1]. Natomiast 52% badanych doświadcza dyskomfortu, z tym związanego.
Wokół protez zębowych narosło wiele mitów, które warto obalać dla zdrowia i lepszego komfortu życia. Jednym z nich jest przeświadczenie, że dobrze dopasowana proteza nie potrzebuje kremu mocującego. Nic bardziej mylnego. Dobre dopasowanie nie gwarantuje, że drobinki jedzenia nie przedostaną się pod protezę. Kremy tworzą fizyczną barierę, która blokuje cząsteczki jedzenia przed dostaniem się między protezę a dziąsła. Faktem jest, że osoby, które spędzają czas aktywnie i uprawiają sport, potrzebują jeszcze większego umocowania i stabilności w tej kwestii. Gwałtowny ruch przy bieganiu, ćwiczenia na siłowni czy pływanie to czynności przy których rośnie ryzyko przesuwania się protez. By tego uniknąć, zwłaszcza przy nowych protezach, warto stosować się do prostych wskazówek, a także stosować kremy mocujące.
W ramach drugiej edycji kampanii społecznej 9 milionów powodów, powstał raport dotyczący higieny jamy ustnej Polaków przygotowany na zlecenie marki Corega. Jak wynika z raportu, protezy nosi dziewięć milionów Polaków, co oznacza, że ¼ ludzi w Polsce ma braki w uzębieniu. Problem, mimo że dotyczy szerokiej grupy obywateli, nadal pozostaje w sferze tabu. Skutkiem tego niewiele mówi się o jakości życia z protezą zębową. Największą trudnością dla noszących protezy są drobinki jedzenia, które dostają się pod protezę, co dotyczy aż 85% badanych. Pozostałe trudności to: niekontrolowane ruchy protezy, problemy z wymawianiem słów, stany zapalne i afty jamy ustnej, a także poczucie wstydu.
Jak wynika z badań, używanie produktów takich jak kremy mocujące Corega, w dużej mierze podnosi poczucie bezpieczeństwa i zwiększa dobrostan psychiczny osób noszących protezy. Szczególną grupę wśród użytkowników protez stanowią kobiety. Aż 67% deklarujących odczuwanie dużego dyskomfortu fizycznego nie używa kremów mocujących. Podobnie jak 66% kobiet, które rzadziej się uśmiechają w obawie przed przesunięciem protezy. Brak dodatkowego zabezpieczenia wpływa istotnie na ogólne samopoczucie fizyczne jak i psychiczne, co przekłada się na życie prywatne i towarzyskie.
Kampanię „9 milionów powodów” wspierają Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
[1] „Badanie użytkowników protez”, Havas PR Warsaw dla GSK, CATI, n=300, fieldwork: maj-czerwiec 2019
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie