Świat mody rządzi się bezwzględnymi prawami. Na wybiegach idealnie prezentują się jedynie wątłe sukienki „zawieszone” na patykowatych dziewczynach czy obcisłe gorsety skutecznie ograniczające dostawę tlenu. By sięgnąć wychudzonego kanonu piękna, na wzór podziwianych modelek, kobiety zatracają się w anorektycznym odchudzaniu. Zaślepione pięknem, nie zauważają z jaką łatwością kupują chorobę. Nie mają świadomości za jak wysoką cenę.
Kampania włoskiego stowarzyszenia aktywnie działającego na rzecz chorych anorektyczek przedstawia ponure karykatury cierpiące na zaburzenia jedzenia. Hasło „Fashion claims another victims” uderza w branżę mody, przyczyniającą się do powstałych zaburzeń. Widniejący na plakatach przekaz przypomina o manipulacyjnej sile, z jaką domy mody wciągają kobiety w sidła odchudzania. Marzenia o coraz węższej sukience i pasku w rozmiarze xxs przesłania racjonalną ocenę sylwetek. W pogoni za „uciekającym horyzontem” z wybiegu, wynędzniałe ofiary modelingu budzą się w rozpaczy, kiedy już jest „grubo” za późno.
Kampania zrealizowana w Milano przez agencję JWT ma na celu uświadamiać społeczeństwo o drakońskich skutkach mody oraz przeciwdziałać szerzącej się anoreksji. Widniejący na plakatach numer kontaktowy zachęca chorych do korzystania ze wsparcia.
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli



