logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Coraz chudszy pasek
18.12.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Coraz chudszy pasek



Świat mody rządzi się bezwzględnymi prawami. Na wybiegach idealnie prezentują się jedynie wątłe sukienki „zawieszone” na patykowatych dziewczynach czy obcisłe gorsety skutecznie ograniczające dostawę tlenu. By sięgnąć wychudzonego kanonu piękna, na wzór podziwianych modelek, kobiety zatracają się w anorektycznym odchudzaniu. Zaślepione pięknem, nie zauważają z jaką łatwością kupują chorobę. Nie mają świadomości za jak wysoką cenę.

Kampania włoskiego stowarzyszenia aktywnie działającego na rzecz chorych anorektyczek przedstawia ponure karykatury cierpiące na zaburzenia jedzenia. Hasło „Fashion claims another victims” uderza w branżę mody, przyczyniającą się do powstałych zaburzeń. Widniejący na plakatach przekaz przypomina o manipulacyjnej sile, z jaką domy mody wciągają kobiety w sidła odchudzania. Marzenia o coraz węższej sukience i pasku w rozmiarze xxs przesłania racjonalną ocenę sylwetek. W pogoni za „uciekającym horyzontem” z wybiegu, wynędzniałe ofiary modelingu budzą się w rozpaczy, kiedy już jest „grubo” za późno.

Kampania zrealizowana w Milano przez agencję JWT ma na celu uświadamiać społeczeństwo o drakońskich skutkach mody oraz przeciwdziałać szerzącej się anoreksji. Widniejący na plakatach numer kontaktowy zachęca chorych do korzystania ze wsparcia.

 

 

 

anoreksja moda ofiara







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek