logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Coca-Cola rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki
21.11.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Coca-Cola rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki



Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy właśnie ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip™. To innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek.

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International, która jest twórcą technologii KeelClip™. Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastąpi folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwi zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.

Papierowe, w całości nadające się do recyklingu opakowania KeelClip™, składają się z górnej warstwy, w której mocowane są puszki oraz środkowej, kartonowej części, w konstrukcji przypominającej stępkę (ang. keel) wykorzystywaną w budowie statków, która stabilizuje opakowanie. Zastosowanie tej technologii to kolejny przykład naszego zaangażowania w usuwanie wszystkich niepotrzebnych i trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych jednorazowego użytku z naszych produktów – wyjaśnia Joe Franses, Vice President, Sustainability w Coca-Cola European Partners.

Coca-Cola HBC rozpocznie wprowadzanie technologii KeelClip™ na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, następnie – w dalszej części 2020 roku – proces ten zostanie wdrożony w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Rumunii. Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku. W nową technologię KeelClip™ firma zainwestuje łącznie 15 mln euro. Pozwoli ona rocznie zaoszczędzić 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2.

Technologia KeelClip™ będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek, będą pakowane w kartonowe pudła.

CSR Coca Cola Ekologia i środowisko konsumpcjonizm plastik konsumenci puszki KeelClip™ innowacja nowe technologie Unia Europejska opakowania zbiorcze


Nazwa wydarzenia:
Wprowadzenie technologii KeelClip™ do pakowania zbiorczego puszek napojów
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Nadawca:
Coca-Cola HBC; Graphic Packaging International





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 20.04.2025Kampanie

    Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek