Co widzisz najpierw? Wózek czy sportowca?
Temat profesjonalnego uprawiania sportu przez osoby z niepełnosprawnościami jest praktycznie niewidoczny w mediach, a co za tym idzie – wiele osób nawet nie wie o aktualnych turniejach polskiej czy wojewódzkiej ligi, a nawet międzynarodowych rozgrywkach.
Celem kampanii społecznej Polskiej Ligi Rugby na Wózkach pt. TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK jest próba zwrócenia uwagi na fakt uprawiania sportu przez osoby poruszające się na wózkach, a także zmiany wizerunku sportowców z niepełnosprawnościami. Polska Liga Rugby na Wózkach to jedno działań Fundacji Aktywnej Rehabilitacji mających na celu pomoc osobom, których życie obróciło się o 180 stopni – pomaga im odnaleźć się w nowej sytuacji, ucząc ich podstawowych czynności dnia codziennego. Rugbyści na wózkach trenują tak samo jak każdy inny sportowiec, zmagają się ze sobą, stają oko w oko z rywalami, cieszą się ze zwycięstw i opłakują porażki. Dlaczego więc nie są postrzegani tak samo?
Od wielu lat jestem zawodnikiem warszawskiej drużyny rugby – mogę śmiało powiedzieć, że Rugby na Wózkach stało się sportem łamiącym stereotyp osoby z niepełnosprawnością. Wiele osób jednak nie wie w ogóle o naszym istnieniu, co robimy i o tym jak ważny jest dla nas sport, dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię społeczną TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK – mówi Dominik Rymer, pracownik Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, a także zawodnik Four Kings Warszawa.
Kampania TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK ma pokazać odbiorcom, że wózek nie jest przeszkodą w prowadzeniu normalnego życia oraz osiągania sportowych sukcesów. Sportowa siła, wola walki, talent, ciężka praca, determinacja, wzloty i upadki dotyczą tak samo wszystkich sportowców – niezależnie od ich stopnia sprawności. Jedyną miarą ich umiejętności jest ich własna linia sukcesu – dla wielu osób z niepełnosprawnością jest nią wózek.
Pomysł na kampanię zrodził się, gdy myślałem o tym jak sportowcy poruszający się na wózkach są postrzegani i jak postrzegają siebie nawzajem. Te punkty widzenia często są od siebie oddalone, a pomiędzy nimi przebiega linia, która stała się punktem wyjścia w naszej kreacji. To linia wózka poniżej której widzimy tylko wózek – ale tak naprawdę ta linia jest linią sukcesu. Sukcesu stuprocentowego sportowca, którego widzimy powyżej – wyjaśnia Bartek Mikulski, copywriter i współtwórca kampanii.
Kreacja zmusza odbiorcę do interakcji – dopiero po schyleniu się do poziomu osoby poruszającej się na wózku możemy poznać pełny przekaz i zrozumieć, że człowiek uprawiający sport to… sportowiec. Nieważne czy jeździ na wózku, czy nie. Do egzekucji tego pomysłu jako pierwsi w Polsce twórcy kampanii stworzyli plakaty z wykorzystaniem poziomego druku soczewkowego, a gotowe kreacje zawisły na przystankach w najruchliwszych punktach centrum Warszawy.
Organizatorzy kampanii zachęcają też do uczestnictwa w listopadowym Turnieju Pucharowym, w którym finaliści będą walczyć o miano „Mistrza Polski” 2017:
Puchar Polskiej Ligi Rugby na Wózkach
11-12 listopada 2017
Hala widowiskowo-sportowa ARENA URSYNÓW, ul. Pileckiego 122
WSTĘP WOLNY. Szczegóły wydarzenia: www.facebook.com/events/1653991218008394/
Partnerem kampanii jest Bank Zachodni WBK.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?