Indyjska kampania "See what they see" to przykład akcji taniej, atrakcyjnej medialnie i – co najważniejsze – bardzo skutecznej. Dwie bombajskie szkoły dla niewidomych dzieci – Victoria Memorial i Kamala Mehta – chciały zorganizować kampanię na rzecz swoich podopiecznych. Nie dysponowały jednak budżetem reklamowym, ponieważ nie są to zamożne instytucje, a poprzez kampanię chciały zebrać środki finansowe na edukację uczniów.
Zamiast więc kampanii opartej o klasyczne nośniki agencja ideas@work zorganizowała wystawę ilustracji niewidomych dzieci pt. "See what they see" ("Zobacz to, co one widzą") licząc – słusznie, jak się później okazało – na rozgłos w mediach, które same będą nagłaśniać to wydarzenie, bez konieczności wykupywania u nich reklam.
Ilustracje dzieci zostały oprawione i zaprezentowane firmom oraz indywidualnym zwiedzającym. Do akcji włączyli się znani hinduscy artyści, którzy z zasłoniętymi oczami – niczym niewidomi mali twórcy, malowali obrazy.
Wystawę odwiedziło ponad 2000 osób. W ciągu 6 dni sprzedano wszystkie obrazy. Firma optyczna Lawrence and Mayo zadeklarowała sponsorowanie szkół przez kolejne 3 lata. Dodatkowym rezultatem kampanii było uzyskanie 750 pisemnych deklaracji od osób, które wyraziły zgodę na przekazania oczu po swojej śmierci niewidomym.
K. Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi