Indyjska kampania "See what they see" to przykład akcji taniej, atrakcyjnej medialnie i – co najważniejsze – bardzo skutecznej. Dwie bombajskie szkoły dla niewidomych dzieci – Victoria Memorial i Kamala Mehta – chciały zorganizować kampanię na rzecz swoich podopiecznych. Nie dysponowały jednak budżetem reklamowym, ponieważ nie są to zamożne instytucje, a poprzez kampanię chciały zebrać środki finansowe na edukację uczniów.
Zamiast więc kampanii opartej o klasyczne nośniki agencja ideas@work zorganizowała wystawę ilustracji niewidomych dzieci pt. "See what they see" ("Zobacz to, co one widzą") licząc – słusznie, jak się później okazało – na rozgłos w mediach, które same będą nagłaśniać to wydarzenie, bez konieczności wykupywania u nich reklam.
Ilustracje dzieci zostały oprawione i zaprezentowane firmom oraz indywidualnym zwiedzającym. Do akcji włączyli się znani hinduscy artyści, którzy z zasłoniętymi oczami – niczym niewidomi mali twórcy, malowali obrazy.
Wystawę odwiedziło ponad 2000 osób. W ciągu 6 dni sprzedano wszystkie obrazy. Firma optyczna Lawrence and Mayo zadeklarowała sponsorowanie szkół przez kolejne 3 lata. Dodatkowym rezultatem kampanii było uzyskanie 750 pisemnych deklaracji od osób, które wyraziły zgodę na przekazania oczu po swojej śmierci niewidomym.
K. Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy