Nietrafna identyfikacja problemu może zawstydzić. 15 stycznia rozpoczęła się kampania „Pomóż sobie. Zmień myślenie” realizowana w ramach projektu MISARN (Młodzi Intelektualnie Sprawni Ale Niepełnosprawni Ruchowo) finansowanego z Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Głównym celem kampanii jest zmiana stereotypowego postrzegania osób niepełnosprawnych ruchowo oraz przeciwstawianie się ich wykluczaniu z życia społecznego i zawodowego. Osoby niepełnosprawne ruchowo często odbierane są jako mniej zaradne i wymagające nadmiernej opieki ze strony osób trzecich. Sami niepełnosprawni też ulegają presji społecznej i wielokrotnie myślą o sobie samych tylko przez pryzmat własnej niezdolności ruchowej. Takie schematy myślowe prowadzą do izolacji społecznej i zmniejszają motywację do zmiany sposobu życia. Stają się również istotną barierą w integracji społecznej, często ważniejszą niż bariery architektoniczne.
Kampania w rzeczywisty sposób przedstawia wizerunek osoby niepełnosprawnej jako aktywnej, kreatywnej i realizującej własne pomysły i plany na życie.
Realizacja kampanii jest również okazją do pokazania różnych możliwości włączania i aktywizacji osób niepełnosprawnych. W tym celu uruchomiono serwis www.4integro.pl. Umieszczane są tam informacje o wydarzeniach i atrakcyjnych miejscach, które mogą zainteresować młodych niepełnosprawnych warszawiaków.
Program kampanii oparty jest na badaniach przeprowadzonych w ramach Projektu MISARN, w których wzięły udział młode osoby niepełnosprawne ruchowo w wieku od 18 do 25 roku życia, mieszkające na terenie Warszawy. Badania miały na celu identyfikację barier utrudniających uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym ludzi młodych intelektualnie sprawnych ale ruchowo niepełnosprawnych. Z badań tych wynika, że bariery psychologiczne to jedna z zapor aktywności młodych niepełnosprawnych osób, a wciąż aktualną barierą, na jaką napotykają młodzi ludzie, są niedogodności architektoniczne w budynkach użyteczności publicznej.
Projekt MISARN zarządzany jest przez Fundację Universitatis Varsoviensis. Kampanię realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
31.03.2025
Ilu Polaków źle znosi zmianę czasu?
-
30.03.2025
Czy mówisz tak do swojego dziecka?
-
28.03.2025
Strzelanina