Co łączy strzelaninę i make up?
„Thoughts & Prayers”(„Myśli i modliwy”) – rzekoma nazwa firmy produkującej kosmetyki posłużyła amerykańskiej youtuberce Sailor J. do nagrania makijażowego tutorialu, w którym nie było miejsca na kolorówkę. Film okazał się być akcją charytatywną. Celem inicjatywy było wsparcie ofiar tragicznej strzelaniny w Parkland (USA), w której zginęło 17 dzieci w wieku szkolnym
21- letnia Sailor J. w swoim poradniku makijażowym „T&P Makeup Look” nie udziela rzeczywistych porad dotyczących trików urodowych. Używa niewidzialnych kosmetyków nieistniejącej marki „Thoughts & Prayers”, tłumacząc jednocześnie, że są one tak samo bezużyteczne jak „myśli i modliwy”: „bogatych, obojętnych ludzi zasiadających w Kongresie”, będące ich reakcją na tragiczną strzelaninę w Parkland.
Za pomocą narzędzia, jakim jest vlog na portalu YouTube, Sailor J. (w 4 dni po tragedii) przekazała w satyryczny sposób swoje poglądy oraz zachęciła ludzi do udziału, jak okazuje się pod koniec jej filmu, w akcji charytatywnej. Dzięki jej pomysłowi finalnie udało się zebrać ponad 2,3 mln. dolarów, a darowiznę przeznaczono na pomoc i wsparcie finansowe dla ofiar strzelanin i ich rodzin.
Strzelanina w Parkland w stanie Floryda w Stanach Zjednoczonych miała miejsce po południu 14 lutego 2018 roku w szkole średniej Marjory Stoneman Douglas High School. Sprawca ataku, 19-letni Cruz był uzbrojony w karabin. Strzelanina trwała 6 minut. Jak donoszą amerykańskie media, po strzelaninie Cruz wmieszał się w tłum spanikowanych uczniów i poszedł coś zjeść, a kilkanaście minut później został aresztowany.
Więcej informacji na temat strzelaniny i jej ofiar można znaleźć tutaj
Niedługo po strzelaninie głos w sprawie tragedii zabrał Donald Trump. „Nasz cały naród z pogrążonym w bólu sercem modli się za ofiary i ich rodziny. Wszyscy łączymy się z wami jako jedna amerykańska rodzina, a wasze cierpienie jest także naszym obciążeniem.” – powiedział prezydent. Do amerykańskich dzieci, które „są zagubione” i „boją się o swoje bezpieczeństwo” zwrócił się natomiast ze słowami: „Odpowiadajcie miłością na nienawiść, odpowiadajcie dobrocią na okrucieństwo”.
Sarkastyczny komentarz Sailor J. wobec opisanej reakcji władz na masową strzelaninę wyraźnie świadczy o jej irytacji na „myśli i modlitwy”. Zaczyna samouczek, pokazując materiały, z którymi będzie pracować: „Jak widzisz, mam tu wszystkie moje rzeczy, mam swój telefon, mam swoje pędzle oraz właściwą linię do makijażu”. Następnie przesuwa aparat do pustej przestrzeni na dywanie, nalegając, aby oglądający patrzyli na eyelinery, zestawy do konturowania i inne przedmioty do makijażu. Już wtedy rozbudza zainteresowanie widza, który dowiaduje się, że tutrorial makijażowy jest jedynie pretekstem do przekazania innych treści.
Pierwszym „kosmetykiem” jakiego używa jest niewidzialny podkład, który rozprowadza na dłoni, nadając mu nazwę „If You’re White, It’s a Mental Illness and if You’re Brown, You’re a Terrorist” (Jeśli jesteś biały, to choroba psychiczna, a jeśli jesteś czarnoskóry, jesteś terrorystą). Następnie dodaje: „Nie widzisz tego? Pewnie dlatego, że nie jesteś wystarczająco silny duchem”. Niewidzialny tusz do rzęs o nazwie „Bulletproof Black” (Kuloodporna Czerń) według Sailor J. ma: „pasować do kamizelki, którą musimy zacząć zakładać naszym dzieciom, jeśli chcemy, żeby przeżyły pieprz*ną szóstą klasę.” Potem używa niedostrzegalnego rozświetlacza do twarzy o nazwie „Money” (Pieniądz): „bo to wszystko o co dba nasz pieprz*ny kraj”. Jako ostatni prezentuje róż do policzków – „The Blood of Our Children” (Krew Naszych Dzieci), mówiąc, że: „to jest to, w czym kąpaliśmy się w ostatnich dniach. Zamierzam tego użyć, żeby wyglądać na zarumienioną z zażenowania jak reszta naszego kraju.”
Kiedy Sailor J. kończy swój poradnik, poważnieje, przekazując widzom, że w opisie filmu znajduje się link do fundraisingowej strony GoFundMe
Podsumowanie akcji charytatywnej Broward Education Foundation’s official Stoneman Douglas Victims’ Fund znajduje się TUTAJ
Artykuł przygotowany we współpracy z Wiolettą Kryszkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie