Jedna trzecia Polaków nie ma świadomości, z jakimi problemami borykają się osoby cierpiące na nieswoiste zapalenia jelita (NZJ). Tylko dla 14% osób wstydliwe objawy choroby mogą wiązać się z brakiem społecznego zrozumienia. Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita „J-elita” wraz z firmą Clipper chcą uświadamiać o istnieniu osób, które z powodu choroby „nie mogą czekać”.
Nieswoiste zapalenia jelita to grupa przewlekłych chorób autoimmunologicznych, do których zaliczamy: m.in. wrzodziejące zapalenie jelita grubego (WZJG), chorobę Leśniowskiego-Crohna (ChL-C) oraz mikroskopowe zapalenie jelita. Schorzenia te ze względu na symptomy – częste i niespodziewane biegunki – postrzegane są, jako krępujące i wstydliwe. Zdarza się, że chorzy muszą pilnie skorzystać z toalety nawet 20 razy w ciągu dnia. Każdą podróż, wyjście do lekarza, czy na zakupy rozpoczynają od sporządzenia planu publicznych toalet. Niestety dostęp do nich nie zawsze jest możliwy, a stanie w kolejce nie wchodzi w grę.
„J-elita” wraz z firmą Clipper zajmującą się wynajmem toalet przenośnych ClipClop podjęły współpracę, której celem jest przełamanie tabu wokół wstydliwych objawów choroby oraz ułatwienie osobom chorym dostępu
do publicznych toalet. W tym celu kilkadziesiąt toalet ClipClop oklejono plakatami z informacją o karcie,
na której widnieje komunikat: „Nie mogę czekać. W związku z chorobą jestem zmuszony natychmiast skorzystać z toalety. Dziękuję za zrozumienie.”. Taką kartę posiadają osoby chore na NZJ będące członkami „J-elita”. Ideą karty jest ułatwienie chorym korzystania z publicznych toalet, gdy znajdą się w nagłej potrzebie. Dzięki oklejonym toaletom ClipClop nie będą musiały tłumaczyć wstydliwych objawów choroby oraz związanych z nią fizjologicznych potrzeb. Oklejone toalety pojawią się podczas koncertów, imprez sportowych, festynów, pikników oraz na terenie większych polskich miast.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
06.04.2023
Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych
-
05.04.2023
Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli