logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Ciuch w Ruch” w Kompanii Piwowarskiej
28.05.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Ciuch w Ruch” w Kompanii Piwowarskiej



Kompania Piwowarska włączyła się do akcji Ciuch w Ruch. Zaangażowane w niego firmy i instytucje umieszczają w swoich placówkach specjalne pojemniki, do których można wrzucać niepotrzebne ubrania, obuwie i dodatki, np. paski czy torebki. Kontenery wyposażone są w czujniki, które utrzymują wewnątrz odpowiednią temperaturę i informują o stopniu zapełnienia. Dzięki temu pojemniki nigdy nie są przepełnione, co z kolei pozwala uniknąć zaśmiecania terenu wokół nich. Kontenery są cyklicznie opróżniane, przy czym system oblicza najbardziej efektywną trasę zbiórki (np. z wyłączeniem pojemników, które są puste lub zapełnione w mniej niż 50%, w celu zapewnienia maksymalnej wydajności).

Organizatorem akcji jest firma 3R Recycling Solutions, zaś jej beneficjentem – Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, na której konto wpływa 300 zł za każdą tonę zebranych tekstyliów. Fundusze przekazywane podopiecznym Fundacji to część zysku z wykorzystania zawartości kontenerów, co uzyskiwane jest na dwa sposoby: ubrania, które w procesie sortowania uznano za nadające się do użytku w formie pierwotnej, trafiają do krajów Afryki Zachodniej (Nigeria, Ghana, Benin itd.) oraz do najuboższych rejonów Azji (Indie, Pakistan). Pozostałe tekstylia przekazuje się do powtórnego przetworzenia –  produkowane są z nich np. przędza, wygłuszenia do samochodów oraz paliwo alternatywne.

„Ciuch w Ruch” bazuje na schemacie 3R – Reduce, Reuse, Recycle, co łączy się z postępowaniem Kompanii Piwowarskiej. Firma realizuje 10 Priorytetów Zrównoważonego Rozwoju, które obejmują także działania na rzecz ochrony środowiska i lokalnych społeczności, ponadto w całej Grupie SABMiller, do której należy KP, gospodarka wodna opiera się na modelu 5R (PRotect, Reduce, Reuse, Recycle, Redistribute).

Kontenery stanęły we wszystkich placówkach Kompanii Piwowarskiej – po 3 w browarach w Poznaniu, Tychach i Białymstoku oraz 2 w warszawskiej siedzibie firmy. Pojemniki nie tylko promują ideę recyklingu, ale same także są wykonane z papieru z odzysku.

– Pracownicy Kompanii Piwowarskiej chętnie angażują się w rozmaite inicjatywy społeczne i proekologiczne, a Ciuch w Ruch to wyjątkowa akcja, łącząca obie te dziedziny.  Aby pomóc, wystarczy przewietrzyć własną szafę – mówi Agnieszka Mosiniak-Chołdrych, koordynatorka programu wolontariatu pracowniczego w Kompanii Piwowarskiej. – Dlatego jesteśmy przekonani, że pojemniki, które właśnie pojawiły się we wszystkich lokalizacjach KP, szybko się wypełnią.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek