logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Chciałbym ich rozumieć
09.04.2008
Tematy: Opinie

Chciałbym ich rozumieć



Kampania telewizyjna „Nie musisz nas rozumieć, żeby wiedzieć, jak nas zatrudnić”, przedstawiająca dwie głuchonieme osoby w biurowcu, nie przekonuje mnie zupełnie. A nawet, przyznam szczerze, jestem nią zirytowany.

Występującej w reklamie kobiety, która śmieje się irytująco na końcu nie rozumiem. Ja wiem, że nie muszę jej rozumieć aby ją zatrudnić, ale moim zdaniem – jako pracodawcy – to właśnie komunikatywność jest najważniejszą cechą pracowników. Skoro ktoś chce mnie przekonać, że ma być inaczej, to bardzo proszę o wyjaśnienie, dlaczego nie muszę rozumieć swoich pracowników? I jakie stanowisko jest dla nich odpowiednie, skoro nie nie będę ich rozumiał?

Nie dostaję tej odpowiedzi i nawet nie jestem zachęcony do wejścia na stronę internetową.

Gazeta.pl publikuje wypowiedź Doroty Landsberger z redakcji serwisu www.niepelnosprawni.pl, która uważa, że przekaz jest przeznaczony dla pracodawców, którzy chcieliby zatrudnić osoby niepełnosprawne, a nie wiedzą, jak to zrobić. – Dlatego my im chcemy w tym pomóc – mówi Landsberger. Może ja nie jestem w tzw. targecie? Ale nie mam nic przeciwko zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej i nawet nie liczę na to, ile mogę zyskać.

Zastanawiam się czy kampania osiągnęła swój cel. Jest na pewno silna w badaniach, w których zadaje się pytania typu „czy widziałeś kampanię” i „czy uważasz, że porusza ona ważny temat”. Dużo osób, zwłaszcza z grupy docelowej odpowie – „tak”. Jak twierdzi Rafał Marciniak z działu marketingu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji : „Ta kampania jest apelem o przełamywanie barier. Ma zachęcić nas do przełamywania lęku przed osobami niepełnosprawnymi. Celowo pokazaliśmy osoby głuchonieme, by uświadomić pracodawcom, że osoby niepełnosprawne to nie tylko ludzie jeżdżący na wózkach”. W takim razie czy kampania ta przełamuje stereotypy pracodawców wobec osób niepełnosprawnych? Wydaje mi się, że wręcz przeciwnie, że pogłębiono tu stereotyp osoby niepełnosprawnej jako tej z trochę innego świata.

Dorota Landsberger wypowiada się również na temat efektów: „Mamy pierwsze efekty. Jest już grupa kilkunastu osób, które szkolą się na tłumaczy migowych, by pomagać głuchoniemym w pracy”. Cieszę się, że jest grupa osób, które uczą się języka migowego, ale jeśli to jest efektem kampanii to chyba ubocznym.

Znacząca jest natomiast wypowiedź Teresy Ksieniewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji – Dla mnie wszystko w tym przekazie jest bardzo czytelne. Wina leży po stronie odbiorców, którzy źle odbierają ten przekaz.

Czyli mea culpa. Grunt to wzajemne zrozumienie i dobra komunikacja.

Paweł Prochenko, Fundacja Komunikacji Społecznej

Opis kampanii i spot tv: Sprawni w pracy








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek