logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  09.04.2008

Chciałbym ich rozumieć



Kampania telewizyjna „Nie musisz nas rozumieć, żeby wiedzieć, jak nas zatrudnić”, przedstawiająca dwie głuchonieme osoby w biurowcu, nie przekonuje mnie zupełnie. A nawet, przyznam szczerze, jestem nią zirytowany.

Występującej w reklamie kobiety, która śmieje się irytująco na końcu nie rozumiem. Ja wiem, że nie muszę jej rozumieć aby ją zatrudnić, ale moim zdaniem – jako pracodawcy – to właśnie komunikatywność jest najważniejszą cechą pracowników. Skoro ktoś chce mnie przekonać, że ma być inaczej, to bardzo proszę o wyjaśnienie, dlaczego nie muszę rozumieć swoich pracowników? I jakie stanowisko jest dla nich odpowiednie, skoro nie nie będę ich rozumiał?

Nie dostaję tej odpowiedzi i nawet nie jestem zachęcony do wejścia na stronę internetową.

Gazeta.pl publikuje wypowiedź Doroty Landsberger z redakcji serwisu www.niepelnosprawni.pl, która uważa, że przekaz jest przeznaczony dla pracodawców, którzy chcieliby zatrudnić osoby niepełnosprawne, a nie wiedzą, jak to zrobić. – Dlatego my im chcemy w tym pomóc – mówi Landsberger. Może ja nie jestem w tzw. targecie? Ale nie mam nic przeciwko zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej i nawet nie liczę na to, ile mogę zyskać.

Zastanawiam się czy kampania osiągnęła swój cel. Jest na pewno silna w badaniach, w których zadaje się pytania typu „czy widziałeś kampanię” i „czy uważasz, że porusza ona ważny temat”. Dużo osób, zwłaszcza z grupy docelowej odpowie – „tak”. Jak twierdzi Rafał Marciniak z działu marketingu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji : „Ta kampania jest apelem o przełamywanie barier. Ma zachęcić nas do przełamywania lęku przed osobami niepełnosprawnymi. Celowo pokazaliśmy osoby głuchonieme, by uświadomić pracodawcom, że osoby niepełnosprawne to nie tylko ludzie jeżdżący na wózkach”. W takim razie czy kampania ta przełamuje stereotypy pracodawców wobec osób niepełnosprawnych? Wydaje mi się, że wręcz przeciwnie, że pogłębiono tu stereotyp osoby niepełnosprawnej jako tej z trochę innego świata.

Dorota Landsberger wypowiada się również na temat efektów: „Mamy pierwsze efekty. Jest już grupa kilkunastu osób, które szkolą się na tłumaczy migowych, by pomagać głuchoniemym w pracy”. Cieszę się, że jest grupa osób, które uczą się języka migowego, ale jeśli to jest efektem kampanii to chyba ubocznym.

Znacząca jest natomiast wypowiedź Teresy Ksieniewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji – Dla mnie wszystko w tym przekazie jest bardzo czytelne. Wina leży po stronie odbiorców, którzy źle odbierają ten przekaz.

Czyli mea culpa. Grunt to wzajemne zrozumienie i dobra komunikacja.

Paweł Prochenko, Fundacja Komunikacji Społecznej

Opis kampanii i spot tv: Sprawni w pracy


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek