Charytatywny Facebook
Zaczęło się od poszukiwania miejsca, w którym każdy mógłby bez problemu odszukać wartościowe informacje lub podzielić się wiedzą, a przy tym zrobić coś dobrego dla innych. Dzięki zaangażowaniu i konsekwencji Konrada Kwiatkowskiego – założyciela Helpzy.com – ruszyła pierwsza na świecie platforma społecznościowo-dobroczynna, a wraz z nią kampania „100 000 zł dla organizacji dobroczynnych”.
Nowa platforma to nie tyle innowacja technologiczna, co społeczno-dobroczynna. Model funkcjonowania podobny jest do tego na klasycznych forach. Użytkownik rejestrując się, wybiera interesujące go obszary/kategorie tematyczne – tam publikuje swoje odpowiedzi lub zadaje pytania. Dodatkowo wybiera też organizację dobroczynną, którą chciałby wspierać. Każda jego odpowiedź lub porada może być klikana przez innych Użytkowników, co generuje Helpzy coiny – wirtualną walutę, którą Helpzy zamienia na rzeczywiste pieniądze i wpłaca na wskazane organizacje dobroczynne.
Im bardziej wartościowa porada, tym więcej klikasz i pomagasz innym. Klikanie nabiera tym samym wymiernej wartości. Pomyślmy co by się stało, gdydy przełożyć ten model na kliki „Lubię to”. Szacuje się, że jest ich na ponad 4,5 mld dziennie na całym świecie. Gdyby przeliczyć je na wartość Helpzy coina, każdego dnia wspomagalibyśmy organizacje dobroczynne w kwocie 562 500 złotych!
– Chcemy, by platforma była innowacją społeczną, naturalnym wyborem każdego, kto chce dzielić się wiedzą
i doświadczeniem, a przy okazji pomóc innym. Naszą ambicją jest nie tylko zachęcenie pojedynczych Użytkowników do pomagania, ale także zachęcenie do tego innych startupów i firm. Jako startup, który startuje na rynku, zamiast wydawać pieniądze na reklamę na FB czy Google, chcemy przekazać, w ramach naszej kampanii, 100 000 zł dla organizacji dobroczynnych do końca roku – mówi Konrad Kwiatkowski, założyciel i pomysłodawca Helpzy.
To, czym wyróżnia się Helpzy, wśród popularnych platform społecznościowych, to tzw. wskaźnik dopasowania – zadajemy pytanie, widzimy odpowiedzi oraz procentowe dopasowanie danego Użytkownika, który jej udzielił, do naszego profilu. Im wyższy procent dopasowania, tym więcej mamy wspólnych zainteresowań i tym trafniejsza może być jego odpowiedź. Tym samym, Użytkownik zyskuje nie tylko wartościowe porady, ale także nowych znajomych.
Helpzy to pierwsza platforma, która koncentruje na gromadzeniu Użytkowników wokół interesujących ich tematów. Dziś Helpzy współpracuje z 11 kluczowymi organizacjami w Polsce, takimi jak m.in.: Unicef Polska, Rak’n’Roll, Alivia, Fundacja VIVA!, Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko”oraz Fundacja Kasisi.
Instrukcja logowania na platformie znajduje się pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ktpP4VfskB0
Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie: http://www.helpzy.com
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?