logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Change z tonącą postacią
01.09.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Change z tonącą postacią



Agencja reklamowa Change w sierpniu br. prowadziła pilotażową akcję społeczną, mającą na celu uświadomienie Polakom ryzyka utonięcia podczas kąpieli w jeziorze lub rzece. Pływający obrys postaci, symbolizujący ofiarę utonięcia pojawił się na niemal 50 kąpieliskach zlokalizowanych na najczęściej odwiedzanych akwenach wodnych Warmii i Mazur.

Pomysł na zorganizowanie akcji zrodził się po obserwacji statystyk. Wyjątkowo upalny tegoroczny lipiec przyniósł wzrost liczby utonięć w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego o ponad 30%. Jedna, tragiczna niedziela, 18 lipca, to 28 ofiar wody.

Zgodnie z publikowanymi przez Komendę Główną Policji danymi w 2007 r. utonęło 479 osób, w 2008 r. – 452 osoby, w 2009 r. – 468 osób, a w 2010 r., do połowy wakacji, 484 osób. Główną przyczyną utonięć jest brawura, słabe rozpoznanie zbiornika wodnego, brak umiejętności lub nieodpowiednie przygotowanie się do pływania, niewłaściwy nadzór dorosłych nad nieletnimi lub jego brak. Za wieloma tragicznymi wypadkami kryje się alkohol.

Change chce zaapelować o rozwagę i rozsądek tych, którzy mogą stać się kolejnymi cyframi w statystyce. – Nikt z nas nie myśli o tym, że zagrożenie może dotyczyć również nas osobiście. Szczególnie kiedy spędzamy czas bawiąc się i odpoczywając nad wodą. Nie pamiętamy wtedy o żadnych apelach, czy dobrych radach – mówi Paweł Pyzik pomysłodawca akcji. – Dlatego postanowiliśmy trafić do ludzi poprzez możliwie najbardziej sugestywne znaki, w miejscach, w których bezpośrednio narażamy się na niebezpieczeństwo. To takie ostatnie ostrzeżenie, które, mamy nadzieję, pobudzi wyobraźnię zanim wydarzy się nieszczęście.

Patronem akcji był WOPR. W przyszłym roku swoje poparcie dla inicjatywy zapowiedzieli: Fundacja Integracja, Straż Pożarna oraz Komenda Główna Policji.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek