logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  01.09.2010

Change z tonącą postacią



Agencja reklamowa Change w sierpniu br. prowadziła pilotażową akcję społeczną, mającą na celu uświadomienie Polakom ryzyka utonięcia podczas kąpieli w jeziorze lub rzece. Pływający obrys postaci, symbolizujący ofiarę utonięcia pojawił się na niemal 50 kąpieliskach zlokalizowanych na najczęściej odwiedzanych akwenach wodnych Warmii i Mazur.

Pomysł na zorganizowanie akcji zrodził się po obserwacji statystyk. Wyjątkowo upalny tegoroczny lipiec przyniósł wzrost liczby utonięć w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego o ponad 30%. Jedna, tragiczna niedziela, 18 lipca, to 28 ofiar wody.

Zgodnie z publikowanymi przez Komendę Główną Policji danymi w 2007 r. utonęło 479 osób, w 2008 r. – 452 osoby, w 2009 r. – 468 osób, a w 2010 r., do połowy wakacji, 484 osób. Główną przyczyną utonięć jest brawura, słabe rozpoznanie zbiornika wodnego, brak umiejętności lub nieodpowiednie przygotowanie się do pływania, niewłaściwy nadzór dorosłych nad nieletnimi lub jego brak. Za wieloma tragicznymi wypadkami kryje się alkohol.

Change chce zaapelować o rozwagę i rozsądek tych, którzy mogą stać się kolejnymi cyframi w statystyce. – Nikt z nas nie myśli o tym, że zagrożenie może dotyczyć również nas osobiście. Szczególnie kiedy spędzamy czas bawiąc się i odpoczywając nad wodą. Nie pamiętamy wtedy o żadnych apelach, czy dobrych radach – mówi Paweł Pyzik pomysłodawca akcji. – Dlatego postanowiliśmy trafić do ludzi poprzez możliwie najbardziej sugestywne znaki, w miejscach, w których bezpośrednio narażamy się na niebezpieczeństwo. To takie ostatnie ostrzeżenie, które, mamy nadzieję, pobudzi wyobraźnię zanim wydarzy się nieszczęście.

Patronem akcji był WOPR. W przyszłym roku swoje poparcie dla inicjatywy zapowiedzieli: Fundacja Integracja, Straż Pożarna oraz Komenda Główna Policji.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek