CECED Polska, związek producentów AGD, rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną pod hasłem „Elektroodpady w dobre ręce”. Zaplanowane w ramach kampanii działania skierowane będą do konsumentów, samorządów oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Akcja potrwa od lutego do grudnia 2013 roku.
Podstawowym celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (ZSEE). Działania będą się koncentrować z jednej strony na podnoszeniu świadomości wśród konsumentów, a z drugiej będą adresowane do uczestników rynku zbiórki i przetwarzania elektroodpadów – gmin, sklepów oraz punktów serwisowych RTV/AGD.
Gminy zostaną poddane cyklowi szkoleń o selektywnej zbiórce a punkty serwisowe RTV/AGD będą zachęcane do zbierania elektroodpadów oraz edukowania konsumentów o skutkach oddania zużytego sprzętu do nielegalnych punktów zbiórki. Wszystkie podmioty rynku ZSEE będą również zachęcane do podjęcia wspólnej inicjatywy w postaci stworzenia Kodeksu Dobrych Praktyk.
W ramach akcji edukacyjnej skierowanej do konsumentów zostaną podjęte następujące aktywności: kampania informacyjna w ogólnopolskiej sieci sklepów RTV i AGD (spoty informacyjne, ulotki, standy promocyjne); fanpage na Facebooku z interaktywną grą oraz konkursem z tabletami do wygrania; kampania odsłonowa z przekierowaniem na stronę www projektu (na portalach internetowych, w porównywarce cenowej Ceneo oraz w sklepie internetowym Allegro).
Dla przedstawicieli gmin zorganizowana zostanie konferencja szkoleniowa, podczas której będzie przekazana wiedza z zakresu postępowania z elektroodpadami oraz przedstawione zostaną najlepsze praktyki w tym zakresie. Do nich adresowana będzie również kampania w prasie branżowej oraz działania e-marketingowe.
Z kolei dla punktów serwisowych RTV i AGD, CECED Polska zorganizuje seminaria szkoleniowe, które dotyczyć będą postępowania z ZSEE oraz substancjami niebezpiecznymi w sprzęcie.
Strona projektu: www.elektrosmieciwsieci.pl.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
06.04.2023
Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych
-
05.04.2023
Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli