logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carrefour ze skrzydłami
23.06.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Carrefour ze skrzydłami



Prawie 2 miliony złotych Grupa Carrefour Polska przeznaczy w 2009 roku na kontynuację programu Caritas „Skrzydła” – 810 dzieci z całej Polski otrzyma stypendium przez 10 miesięcy nauki oraz wakacyjny wypoczynek.

Pomoc, którą podopieczni programu „Skrzydła” otrzymują od 2007 roku od Grupy Carrefour, ma na celu wyrównanie ich szans edukacyjnych. „Skrzydła” to program długoterminowej pomocy skierowany do dzieci – uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, którzy z powodu złej sytuacji materialnej w rodzinie wymagają pomocy w formie dożywiania w szkole, zakupu wyprawek z artykułami szkolnymi, dofinansowania do wycieczek szkolnych.

Opieka nad dziećmi koncentruje się na indywidualnych rozwiązaniach dla każdego podopiecznego – niektóre dzieci potrzebują szkolnych podręczników, ubrań na zajęcia sportowe czy dodatkowych posiłków, a inne otrzymują podręczniki do nauki języków obcych, kursy językowe czy instrumenty muzyczne, aby rozwijać indywidualne zdolności.

Od 2007 roku Carrefour Polska jest strategicznym partnerem programu Caritas „Skrzydła”. Liczba dzieci objętych opieką oraz kwota, którą Grupa Carrefour przekazuje na rzecz programu, z roku na rok rośnie. W 2007 roku było to 108.500 euro dla 200 uczniów, w 2008 405.000 euro dla 750 dzieci, a w 200 – mimo trudnej sytuacji gospodarczej – 437.400 euro czyli, prawie 2 miliony złotych, dla 810 dzieci z całej Polski.

Carrefour przekazuje pieniądze Caritas Polska, który przy pomocy swoich lokalnych koordynatorów, bardzo dobrze znających potrzeby swoich podopiecznych, realizuje wytyczne programu. W „Skrzydła” zaangażowani są pracownicy wszystkich hipermarketów Carrefour. Dyrektorzy sklepów oraz kierownicy poszczególnych działów aranżują dodatkowe spotykania, fundują paczki na święta, bilety do kina i teatru, wycieczki za miasto czy organizują pokaz pracy różnych zawodów w sklepie. Wszystkie te działania podejmowane są fakultatywnie, ponad fundusze przekazane przez Grupę Carrefour na rzecz programu.

Pieniądze przekazane na program Skrzydła pochodzą z Międzynarodowej Fundacji Carrefour. Fundacja powstała 8 lat temu we Francji, a obecnie działa w 44 krajach na całym świecie. Mimo swojego międzynarodowego charakteru główny nacisk kładzie na wspieranie inicjatyw lokalnych. Angażuje się w walkę z wykluczeniem i biedą, niesie pomoc humanitarną w przypadku katastrof naturalnych i technologicznych, udziela mikrokredytów oraz przekazuje dary materialne na rzecz osób najbardziej potrzebujących.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek