logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  23.06.2009

Carrefour ze skrzydłami



Prawie 2 miliony złotych Grupa Carrefour Polska przeznaczy w 2009 roku na kontynuację programu Caritas „Skrzydła” – 810 dzieci z całej Polski otrzyma stypendium przez 10 miesięcy nauki oraz wakacyjny wypoczynek.

Pomoc, którą podopieczni programu „Skrzydła” otrzymują od 2007 roku od Grupy Carrefour, ma na celu wyrównanie ich szans edukacyjnych. „Skrzydła” to program długoterminowej pomocy skierowany do dzieci – uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, którzy z powodu złej sytuacji materialnej w rodzinie wymagają pomocy w formie dożywiania w szkole, zakupu wyprawek z artykułami szkolnymi, dofinansowania do wycieczek szkolnych.

Opieka nad dziećmi koncentruje się na indywidualnych rozwiązaniach dla każdego podopiecznego – niektóre dzieci potrzebują szkolnych podręczników, ubrań na zajęcia sportowe czy dodatkowych posiłków, a inne otrzymują podręczniki do nauki języków obcych, kursy językowe czy instrumenty muzyczne, aby rozwijać indywidualne zdolności.

Od 2007 roku Carrefour Polska jest strategicznym partnerem programu Caritas „Skrzydła”. Liczba dzieci objętych opieką oraz kwota, którą Grupa Carrefour przekazuje na rzecz programu, z roku na rok rośnie. W 2007 roku było to 108.500 euro dla 200 uczniów, w 2008 405.000 euro dla 750 dzieci, a w 200 – mimo trudnej sytuacji gospodarczej – 437.400 euro czyli, prawie 2 miliony złotych, dla 810 dzieci z całej Polski.

Carrefour przekazuje pieniądze Caritas Polska, który przy pomocy swoich lokalnych koordynatorów, bardzo dobrze znających potrzeby swoich podopiecznych, realizuje wytyczne programu. W „Skrzydła” zaangażowani są pracownicy wszystkich hipermarketów Carrefour. Dyrektorzy sklepów oraz kierownicy poszczególnych działów aranżują dodatkowe spotykania, fundują paczki na święta, bilety do kina i teatru, wycieczki za miasto czy organizują pokaz pracy różnych zawodów w sklepie. Wszystkie te działania podejmowane są fakultatywnie, ponad fundusze przekazane przez Grupę Carrefour na rzecz programu.

Pieniądze przekazane na program Skrzydła pochodzą z Międzynarodowej Fundacji Carrefour. Fundacja powstała 8 lat temu we Francji, a obecnie działa w 44 krajach na całym świecie. Mimo swojego międzynarodowego charakteru główny nacisk kładzie na wspieranie inicjatyw lokalnych. Angażuje się w walkę z wykluczeniem i biedą, niesie pomoc humanitarną w przypadku katastrof naturalnych i technologicznych, udziela mikrokredytów oraz przekazuje dary materialne na rzecz osób najbardziej potrzebujących.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek