Carrefour mówi NIE jednorazowym talerzom i plastikowym sztućcom
Carrefour wycofał ze swojej oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła również biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.
Sieć całkowicie wycofała z oferty jednorazowe naczynia plastikowe. Na rok przed wejściem w życie dyrektywy unijnej (Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dn. 5 czerwca 2019 roku) w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.
Staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem może być akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w zeszłym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie „zero waste” jest ważne oraz, aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.
Równocześnie sieć poszerzyła ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów. Patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?