Sklepy Carrefour w Polsce przekazują blisko 400 ton bioodpadów kwartalnie do kompostowni. Odpady bio to nienadające się do sprzedaży warzywa i owoce, które dzięki działaniom Carrefour nie trafiają na składowisko, ale są przetwarzane na kompost wykorzystywany m.in. do użyźniania terenów miejskich, rekultywacji terenów zdegradowanych oraz do celów rolniczych.
Inicjatywa „Gospodarowanie odpadami BIO” zapoczątkowana została w 2012 roku
w hipermarkecie w Tczewie, który jako pierwszy podpisał umowę o współpracy z lokalną kompostownią. Obecnie w inicjatywę zaangażowanych jest 28 hiper- i supermarketów Carrefour z województw: małopolskiego, mazowieckiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego i podkarpackiego. Sklepy regularnie przekazują nienadające się do sprzedaży warzywa i owoce do lokalnych kompostowni lub do operatora specjalizującego się w gospodarowaniu odpadami, jeśli w pobliżu sklepu nie ma przedsiębiorstwa zajmującego się przetwarzaniem odpadów bio. Następnie operator przekazuje bioodpady do współpracujących z nim kompostowni.
Prowadząc taką gospodarkę bioodpadami Carrefour przyczynia się do zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska. Zamiast tego warzywa i owoce nienadające się do dalszej sprzedaży poddawane są recyklingowi organicznemu, a pozyskiwany z nich kompost jest stosowany m.in. do rekultywacji obszarów zdegradowanych oraz do celów rolniczych.
„Gospodarowanie odpadami BIO” jest elementem międzynarodowego programu „STOP Marnotrawstwu” realizowanego przez Carrefour. Celem programu jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców. W ramach realizacji programu, Carrefour przekazuje do ponownego wykorzystania także odpady drewniane. W pierwszym kwartale tego roku sieć oddała ich 62 tony. W sklepach wdrażane są również nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalające zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, takie jak systemy chłodnicze oparte na technologii CO2, oświetlenie LED, czy energooszczędne lodówki. W wybranych sklepach działa też isystem free cooling, dzięki któremu wykorzystuje się wysoką lub niską temperaturę wód podziemnych do chłodzenia bądź ogrzewania powietrza. Ponadto, w Carrefour wprowadzono Transport Management System (TMS), pozwalający optymalizować trasę dostaw, zmniejszać liczbę ciężarówek oraz liczbę kilometrów pokonywanych przez pojazdy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów