logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carrefour funduje posiłki dla dzieci w świetlicach Caritas
16.02.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Carrefour funduje posiłki dla dzieci w świetlicach Caritas



Caritas w Polsce rozpoczyna wspólnie z Grupą Carrefour nowy program dożywiania dzieci w świetlicach prowadzonych przez Caritas na terenie całego kraju. Program został zaplanowany na 12 miesięcy i potrwa do lutego 2012 roku. Każdego dnia Carrefour sfinansuje posiłek dla 825 dzieci z ubogich rodzin. Wartość udzielonej przez Carrefour pomocy wynosi prawie 800 tys. złotych.

– Do świetlic Caritas uczęszczają dzieci potrzebujące opieki i pomocy. Dla wielu z nich, ze względu na trudną sytuację w domach rodzinnych, świetlice są jedynym miejscem, w którym mogą znaleźć warunki pozwalające na spokojne odrobienie lekcji, dokształcanie i zabawę z rówieśnikami. Wszystkie dzieci mogą liczyć także na codzienny posiłek. Carrefour co roku angażuje się w różne programy społeczne, które mają na celu pomoc słabszym i poszkodowanym. W tym roku podjęliśmy decyzję o przekazaniu środków na dożywianie dzieci. Mamy nadzieję, że dzięki naszej inicjatywie, dzieci, które obejmujemy opieką, będą mogły harmonijnie rozwijać swoje zainteresowania. Pragnę również zapewnić, że ze strony Carrefour zostali zaangażowani w pomoc także dyrektorzy wybranych hipermarketów, którzy w swoich miastach będą wspierać dzieci z poszczególnych świetlic – powiedział Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Sieć świetlic jest prowadzona przez Caritas w Polsce we współpracy z Parafialnymi Zespołami Caritas, parafiami i organizacjami kościelnymi oraz szkołami. Opiekę nad dziećmi sprawują wolontariusze, którzy bezinteresownie poświęcają im swój czas. W większości świetlic realizowany jest program profilaktyczny dostosowany do aktualnych problemów, z jakimi borykają się dzieci oraz do ich wieku i dojrzałości.

Według raportu GUS „Zasięg ubóstwa w Polsce w 2009 r.” 22% dzieci żyje w warunkach poniżej granicy ubóstwa relatywnego. Polska zalicza się do krajów o najwyższym stopniu zagrożenia ubóstwem dzieci i młodzieży wśród państw należących do Unii Europejskiej.

Przez ostatnie 3 lata Carrefour był strategicznym partnerem programu Skrzydła Caritas.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek