Firma Carlsberg Polska zorganizowała podczas Festiwalu Sonisphere, którego główną gwiazdą był Iron Maiden, ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Segreguj koncertowo – Daj śmieciom kosza”. Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów mieszkalnych i rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Podczas Festiwalu zebrano łącznie około 40 tysięcy plastikowych kubków. Partnerami akcji byli Organizacja Odzysku – KOBA oraz agencja Live Nation, organizator imprezy.
Podczas Festiwalu Sonisphere pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych, w zamian otrzymując – w specjalnej EKOStrefie – gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki na baterie słoneczne. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajęła się lokalna firma recyklingowa.
Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”