Firma Carlsberg Polska zorganizowała podczas Festiwalu Sonisphere, którego główną gwiazdą był Iron Maiden, ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Segreguj koncertowo – Daj śmieciom kosza”. Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów mieszkalnych i rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Podczas Festiwalu zebrano łącznie około 40 tysięcy plastikowych kubków. Partnerami akcji byli Organizacja Odzysku – KOBA oraz agencja Live Nation, organizator imprezy.
Podczas Festiwalu Sonisphere pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych, w zamian otrzymując – w specjalnej EKOStrefie – gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki na baterie słoneczne. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajęła się lokalna firma recyklingowa.
Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
zobacz także
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024Wydarzenia
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024Wydarzenia
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów