Carlsberg Polska, jako jedna z 25 firm Grupy Carlsberg Breweries, 29 marca br. o godzinie 20.30 po raz czwarty weźmie udział w globalnej inicjatywie „Godzina dla Ziemi WWF”, zainicjowanej przez międzynarodową organizację ekologiczną WWF. O wyznaczonej godzinie Carlsberg Polska wyłączy oświetlenie głównego budynku firmy w Warszawie.
Carlsberg Polska zachęca pracowników do symbolicznego wyłączenia światła w swoich domach oraz ekologicznej postawy na co dzień, wysyłając szereg wskazówek i ciekawostek, jak niewielkimi gestami można w sposób znaczący przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego. Ponadto, organizowany jest konkurs z nagrodami – świetlówkami energooszczędnymi.
Carlsberg Polska, działając zgodnie z przyjętą strategią odpowiedzialności społecznej i tym samym, poszanowania środowiska naturalnego, ustanowiła wewnętrzną politykę środowiskową, w ramach której zobowiązuje się do stałej dbałości, m.in. w następujących obszarach: zmniejszanie zużycia wody i energii, zmniejszanie emisji zanieczyszczeń do powietrza, oczyszczania ścieków produkcyjnych i sanitarnych zgodnie z wymogami prawnymi, we własnych urządzeniach oczyszczania ścieków lub w obiektach komunalnych do których ścieki są odprowadzane, wykorzystanie gospodarcze produktów ubocznych (cenione materiały paszowe) i odpadów produkcyjnych oraz zmniejszanie ilości odpadów unieszkodliwianych.Firma zobowiązuje również swoich dostawców do przestrzegania prawnych standardów ochrony środowiska.
Ponadto, od 2008 roku firma realizuje program Zielonego Biura, w ramach którego edukuje i zachęca pracowników biur i browarów do odpowiedzialnej postawy wobec środowiska, m.in. w zakresie racjonalnego i przyjaznego dla środowiska korzystania z mediów. W ramach tego programu firma wprowadza nowe inicjatywy, które pozwalają zmniejszać zużycie mediów i odpowiednio gospodarować odpadami (np. szklane tablice zamiast flipchartów, zgniatarki do butelek PET, ekologiczny papier, sprzęt energooszczędny, dwustronne wydruki, perlatory na kranach).
„Godzina dla Ziemi” WWF organizowana jest na świecie po raz ósmy. Podczas akcji uczestnicy na całym globie na jedną godzinę gaszą światło. W mrokach pogrążają się również znane obiekty na świecie. Inicjatywa ta stanowi symboliczny apel o powstrzymanie groźnych dla cywilizacji zmian klimatu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy