Z okazji szczytu klimatycznego COP 15 duński Carlsberg za pośrednictwem założonych przez siebie fundacji włączył się w szereg inicjatyw związanych z energią i klimatem, przyznając m.in. stypendia naukowe oraz dotacje celowe. Koszty dotychczasowych inwestycji proekologicznych poniesionych przez polski oddział Carlsberga wyniosły ponad 20 mln zł.
Carlsberg Polska od ostatniej dekady prowadzi intensywne działania w zakresie poszanowania energii i ochrony klimatu, zarówno w sferze inwestycji modernizujących instalacje energetyczne browarów i proces technologiczny produkcji piwa, jak również w obszarze optymalizacji zużycia energii i edukacji pracowników.
Efekty eko-modernizacji (wyniki z 2008 roku w porównaniu do 1990 roku):
• Od 1990 roku do 2008 roku produkcja browarów należących do Carlsberg Polska wzrosła niemalże 3,5 krotnie, a zużycie energii cieplnej wzrosło tylko o 30%, (zużycie energii elektrycznej wzrosło ponad 2-krotnie)
• Poprzez wymianę paliwa węglowego i ciężkiego oleju opałowego na gaz ziemny została ograniczona emisja gazów cieplarnianych (emisja CO2 ze spalania gazu jest o połowę niższa niż ze spalania węgla kamiennego) – łączny efekt modernizacji browarów i zmiany paliwa to obniżenie emisji CO2 o 40% przy ponad 3.5 krotnym wzroście produkcji.
Grupa Carlsberg jest czwartym co do wielkości międzynarodowym producentem piwa. Na podstawie danych z 2008 roku wśród grup piwowarskich zajmuje pierwsze miejsce pod względem niskiego poziomu zużycia energii i wody, poszanowania mediów. W 2009 roku firma została laureatem Ekolauru za oczyszczalnię ścieków w Brzesku, przyznanego przez Polską Izbę Ekologii i nagrody Fundacji Partnerstwo dla Środowiska za edukacyjny program Zielonego Biura. Ponadto znalazła się w gronie Panteonu Polskiej Ekologii w kategorii „Przedsiębiorstwo” za całokształt działań proekologicznych firmy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi