logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.07.2009

Carlsberg i BACa



Firma Carlsberg od 2005 r. prowadzi program na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia jej pracowników. Celem projektu „Bezpieczne Auta Carlsberga” (BACa) jest ograniczenie liczby nieszczęśliwych zdarzeń i kolizji z udziałem samochodów służbowych oraz edukowanie pracowników w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

BACa to seria szkoleń praktycznych i teoretycznych. Jednym z głównych partnerów projektu jest Polskie Stowarzyszenie Motorowe Doskonalenia Techniki Jazdy Samochodem odpowiedzialne za przygotowanie merytoryczne i organizację szkoleń w skali ogólnopolskiej.

– Podstawowym celem Bezpiecznych Aut Carlsberga jest długofalowy proces ograniczenia wypadkowości na drogach z udziałem naszych samochodów służbowych. Po 3 latach trwania projektu możemy powiedzieć, że działanie to zaczyna przynosić efekty i wymierne korzyści – powiedział Michał Soćko, Menedżer ds. Floty Samochodowej w Carlsberg Polska. O 35% spadła liczba kolizji samochodów Carlsberg Polska z innym pojazdem, o 100% wyeliminowano wypadki, w których poszkodowanym był pieszy. O 32% spadła liczba kolizji z przedmiotami, co pokazuje, że pracownicy dużo lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach na drodze.

W 2009 roku firma poszerzyła agendę o szkolenia z elementami ratownictwa. Ćwiczenia pomocy przedmedycznej prowadzone od początku programu szkoleniowego, od tego roku ukierunkowano na trening praktyczny zabezpieczenia miejsca wypadku i ewakuacji osoby rannej lub nieprzytomnej z samochodu.

– Edukujemy pracowników, aby nie bali się pomagać i pokazujemy im, jak to robić. To niezwykle istotny aspekt, albowiem wg prawa osoba, która nie udzieli pomocy poszkodowanemu jest pociągana do odpowiedzialności karnej. Natomiast osoba, która starała się ratować – bez względu na efekt pomocy – nie jest narażona na żadne konsekwencje z tego tytułu. Ten element szkoleń cieszy się bardzo dużą popularnością. Duża część pracowników dzieli się z nami informacją, że zdobytą wiedzę przekazuje bliskim – powiedział Michał Soćko.

Polska wciąż znajduje się w czołówce czarnej statystyki wypadków drogowych, na tle innych krajów europejskich. Według danych Policji tylko w 2008 r. miało miejsce ponad 49 tys. wypadków, w których zginęło 5.437 osób, a ponad 62 tys. zostało rannych.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek