logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carlsberg i BACa
28.07.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Carlsberg i BACa



Firma Carlsberg od 2005 r. prowadzi program na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia jej pracowników. Celem projektu „Bezpieczne Auta Carlsberga” (BACa) jest ograniczenie liczby nieszczęśliwych zdarzeń i kolizji z udziałem samochodów służbowych oraz edukowanie pracowników w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

BACa to seria szkoleń praktycznych i teoretycznych. Jednym z głównych partnerów projektu jest Polskie Stowarzyszenie Motorowe Doskonalenia Techniki Jazdy Samochodem odpowiedzialne za przygotowanie merytoryczne i organizację szkoleń w skali ogólnopolskiej.

– Podstawowym celem Bezpiecznych Aut Carlsberga jest długofalowy proces ograniczenia wypadkowości na drogach z udziałem naszych samochodów służbowych. Po 3 latach trwania projektu możemy powiedzieć, że działanie to zaczyna przynosić efekty i wymierne korzyści – powiedział Michał Soćko, Menedżer ds. Floty Samochodowej w Carlsberg Polska. O 35% spadła liczba kolizji samochodów Carlsberg Polska z innym pojazdem, o 100% wyeliminowano wypadki, w których poszkodowanym był pieszy. O 32% spadła liczba kolizji z przedmiotami, co pokazuje, że pracownicy dużo lepiej radzą sobie w trudnych sytuacjach na drodze.

W 2009 roku firma poszerzyła agendę o szkolenia z elementami ratownictwa. Ćwiczenia pomocy przedmedycznej prowadzone od początku programu szkoleniowego, od tego roku ukierunkowano na trening praktyczny zabezpieczenia miejsca wypadku i ewakuacji osoby rannej lub nieprzytomnej z samochodu.

– Edukujemy pracowników, aby nie bali się pomagać i pokazujemy im, jak to robić. To niezwykle istotny aspekt, albowiem wg prawa osoba, która nie udzieli pomocy poszkodowanemu jest pociągana do odpowiedzialności karnej. Natomiast osoba, która starała się ratować – bez względu na efekt pomocy – nie jest narażona na żadne konsekwencje z tego tytułu. Ten element szkoleń cieszy się bardzo dużą popularnością. Duża część pracowników dzieli się z nami informacją, że zdobytą wiedzę przekazuje bliskim – powiedział Michał Soćko.

Polska wciąż znajduje się w czołówce czarnej statystyki wypadków drogowych, na tle innych krajów europejskich. Według danych Policji tylko w 2008 r. miało miejsce ponad 49 tys. wypadków, w których zginęło 5.437 osób, a ponad 62 tys. zostało rannych.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek